F2000 2017-I | Race 3&4 Croft | 26-02-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2017-I Race 3&4
Croft
26-02-2017


Locatie
Croft, North Yorkshire, Engeland.

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (25 minuten, rollende start)
20.55 uur - Warmup (5 minuten)
21.00 uur - Race 2 (25 minuten, rollende start, top 8 reversed grid)

Weerbericht
Afbeelding


Links
Algemene Informatie F2000 2017-I
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Het circuit Croft staat nog niet op de server deze word morgen geladen.
Ons excuus.
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Helaas is gebleken dat het circuit van Croft niet goed werkt in combinatie met een in-game rollende start. Na de opwarmronde blijft de groene vlag uit.

Daarom is besloten om de races te laten starten met een handmatige rollende start, vergelijkbaar met de startprocedure zoals gebruikt in het GT kampioenschap het vorige seizoen.

De rijder met pole position bepaalt na de laatste bocht wanneer hij op het gas gaat. Wanneer de leider op het gas gaat, is inhalen voor de start/finish lijn toegestaan.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Jammer dat het niet goed werkt!
Even kijken of ik het snap, aangezien ik vorig jaar niet meedeed aan het GT-kampioenschap:
- Er is geen officiële opwarmronde, maar direct een staande start.
- Na 'lichten uit' begint de opwarmronde (lap 1 van de race is dus onze opwarmronde), zonder Safety Car.
- Vanaf sector 3 double file gaan rijden, leider houdt constant tempo aan
- Race is gestart wanneer de leider op z'n gas gaat (ik neem aan ten minste na de laatste bocht)

Vragen:
- Achterin het veld (30+ auto's) heb je geen idee wanneer de leider op z'n gas gaat, en dus ook geen idee wanneer de race is gestart en je dus direct mag inhalen. Indien de leider direct bij opkomen S/F op z'n gas gaat, mogen andere auto's al in de 3 bochten ervoor inhalen, zonder dat zij precies weten wanneer. Ik denk niet dat dit handig is. Misschien inhaalverbod t/m de laatste bocht instellen?
- Wordt er tijd opgeteld bij de huidige 25 minuten of is de race gewoon korter, aangezien de tijd begint te lopen vanaf de 'opwarmronde'.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Inhalen is pas toegestaan vanaf start finish. Dus het inhaal verbod is er al

Castrol Racing Team.

William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Hmm, wat als de raceleiding dmv priority speaker zelf green, green green brult ? :P
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

SRVN schreef: 25 feb 2017, 15:33 Wanneer de leider op het gas gaat, is inhalen voor de start/finish lijn toegestaan.
;)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Excuus.

Castrol Racing Team.

Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Lennart Lippens schreef: 25 feb 2017, 17:36
SRVN schreef: 25 feb 2017, 15:33 Wanneer de leider op het gas gaat, is inhalen voor de start/finish lijn toegestaan.
;)
Ja dat dacht ik vorige week dus ook... Staat de server ondertussen al goed ingesteld? Gezien ik niets terug gelezen hebt over dat onderwerp.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Wat moet er anders ingesteld worden dan? Ipv groen vanuit rfactor komt er of een ander signaal of de leider mag gaan.

Castrol Racing Team.

Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Albert van Mourik schreef: 25 feb 2017, 22:57 Wat moet er anders ingesteld worden dan? Ipv groen vanuit rfactor komt er of een ander signaal of de leider mag gaan.

Castrol Racing Team.
Zoals aangegeven in het topic van de vorige race; Als je iemand inhaalt voor de start/finish streep ondanks dat het groen is, krijg je een 10 seconde stop en go penalty. Iets wat haaks staat op de huidige regels geloof ik.

Wat dit in de praktijk betekend is het volgende: Als iemand voor jou zit te slapen en je bent sneller weg: Stop en go penalty. Als je toevallig een bliksemstart hebt en je haalt iemand in: Stop en go penalty. Ook is dit te misbruiken, al verwacht ik dat dit niet gebeurd hoor.

Maar ben ik nu echt de enige die dit probleem had, of doe ik iets verkeerd? Het zou ook makkelijk te testen zijn met tenminste 3 mensen: Simpelweg de #3 één van de auto's voor hem laten inhalen voor de streep en kijken wat er gebeurd, de penalty werd bij mij direct gegeven tijdens race één van het Indianapolis weekend.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Lennart Lippens schreef:Jammer dat het niet goed werkt!
Even kijken of ik het snap, aangezien ik vorig jaar niet meedeed aan het GT-kampioenschap:
- Er is geen officiële opwarmronde, maar direct een staande start.
- Na 'lichten uit' begint de opwarmronde (lap 1 van de race is dus onze opwarmronde), zonder Safety Car.
- Vanaf sector 3 double file gaan rijden, leider houdt constant tempo aan
- Race is gestart wanneer de leider op z'n gas gaat (ik neem aan ten minste na de laatste bocht)

Vragen:
- Achterin het veld (30+ auto's) heb je geen idee wanneer de leider op z'n gas gaat, en dus ook geen idee wanneer de race is gestart en je dus direct mag inhalen. Indien de leider direct bij opkomen S/F op z'n gas gaat, mogen andere auto's al in de 3 bochten ervoor inhalen, zonder dat zij precies weten wanneer. Ik denk niet dat dit handig is. Misschien inhaalverbod t/m de laatste bocht instellen?
- Wordt er tijd opgeteld bij de huidige 25 minuten of is de race gewoon korter, aangezien de tijd begint te lopen vanaf de 'opwarmronde'.
De opwarmronde zal inderdaad beginnen na een directe ingame 'staande start.' Na de groene lichten is dus de opwarmronde begonnen.

De racelengte is met 2 minuten verlengd om die opwarmronde te verwerken.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Beste Kevin,

er zijn meerdere inhaalacties geweest nog voor de start finish lijn op Indianapolis.
Deze hebben op 3 na geen stop and go straf opgeleverd.

Het enige wat ik heb kunnen concluderen uit de studie van de formatieronde en de start is dat door alle 3 de coureurs INGEHAALD is tijdens de opwarmronde.

1 coureur was net aan de vleugel voor de positie ervoor.
1 coureur heeft dik dik ingehaald en vele 100en meters op een positie gereden die niet de zijne was (hierbij was zelfs contact gemoeid)
1 coureur heeft nog voor de laatste bocht de persoon voor hem ingehaald.

Alle 3 waren dus eigen schuld dikke bult.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Ok Albert. Als ik het dus goed begrijp was ik in de formatie ronde 30 centimeter voor de tragere auto rechts-voor mij gekomen, en daardoor had ik een 10 seconde stop en go penalty verdiend. Nogmaals, dit is nog nooit eerder een server instelling geweest voor zover ik weet, en het blijft makkelijk te misbruiken.

Overigens verwacht ik in de warmup ronde op Croft in de laatste bocht dat mensen elkaar ook vast wat centimeters voorbij kunnen gaan gezien het daar zeer krap is. Dat kunnen potentieel een heleboel stop en go penalties worden. We gaan het zien.
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Raceday! :D
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Dat is het enige wat ik heb kunnen vinden wat als probleem gezien kan worden ja.

Castrol Racing Team.

Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Kevin Heijnen schreef:Ok Albert. Als ik het dus goed begrijp was ik in de formatie ronde 30 centimeter voor de tragere auto rechts-voor mij gekomen, en daardoor had ik een 10 seconde stop en go penalty verdiend. Nogmaals, dit is nog nooit eerder een server instelling geweest voor zover ik weet, en het blijft makkelijk te misbruiken.

Overigens verwacht ik in de warmup ronde op Croft in de laatste bocht dat mensen elkaar ook vast wat centimeters voorbij kunnen gaan gezien het daar zeer krap is. Dat kunnen potentieel een heleboel stop en go penalties worden. We gaan het zien.
Toen we dit afgelopen week met een clubje wilden testen bleek dus ook dat Croft niet werkt met een rollende start en we dit dus vanavond handmatig zullen doen, zoals gisteren aangekondigd in dit topic.

En hebben we het dus nog niet kunnen testen helaas. In de GT's ging het geloof ik wel allemaal goed, dus wellicht dat het aan het circuit lag.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Gerben Kelly schreef: 26 feb 2017, 08:45 Raceday! :D
Yes!
Gisteren weer genoeg rondes gereden, niks lukte... Dat beloofd wat :x
Kevin Heijnen schreef: 25 feb 2017, 23:17 Als iemand voor jou zit te slapen en je bent sneller weg
Toch raar, als je single file gaat rijden, zorg je toch dat je pas gaat als jouw voorganger gaat? Of zeg ik nu weer iets heel geks.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Wat ik niet goed snap is waarom 2 minuten extra?
Met safety car hadden we een warmup lap terwijl de tijd al liep en nu ook, wat is het verschil?
Die 2 minuten maken me in principe niet uit, maar ik snap niet waar ze vandaan komen.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Twan Capellen schreef:Wat ik niet goed snap is waarom 2 minuten extra?
Met safety car hadden we een warmup lap terwijl de tijd al liep en nu ook, wat is het verschil?
Die 2 minuten maken me in principe niet uit, maar ik snap niet waar ze vandaan komen.
Met een safety car start loopt de tijd niet, die gaat pas in na de groene vlag. :)
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-I”