F2000 2017-I | Race 1&2 Indianapolis | 12-02-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2017-I Race 1 & 2
Indianapolis Motor Speedway
12-02-2017


Locatie
Indianapolis, Indiana, Verenigde Staten

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (25 minuten, rollende start)
20.55 uur - Warmup (5 minuten)
21.00 uur - Race 2 (25 minuten, rollende start, top 8 reversed grid)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2017-I
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Interessante eerste races. De snelheid zat er goed in met de kwalificatie en in race 1 ging het heel lekker met een fijne overwinning.

Bij het aanremmen van de eerste bocht van de tweede race had ik ineens een gigantisch lag moment waardoor ik iedereen door elkaar heen zag rijden en een moment later stond ik dwars zonder voorwiel. Flink balen, want dat zijn veel punten die weg zijn en het had een leuke race kunnen zijn. Blegh.

Mijn excuses voor iedereen die last had van mijn lag, het was in ieder geval totaal niet de bedoeling.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

server died?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Hoe beviel de startprocedure?

Vooral de rit achter de safetycar ben ik benieuwd, aangezien dit vrij hoog op snelheid lag.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Poeh poeh, toch net op tijd voor de start van de 2e race. Had 2 minuutjes om op te starten dus geen tijd voor de triple screens en de plugin, dus een enkel scherm met geen data erop voelde nogal blootjes aan. Maar ik ben al lang blij dat ik überhaupt nog heb kunnen rijden met een paar puntjes als beloning. Leuke battles gehad en van p31 naar p9 kunnen rijden. Wat betreft die start procedure, ik heb geen idee want ik ben heerlijk gespinned in de laatste bocht van de opwarm ronde haha.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Ik heb me vanavond wel vermaakt ondanks wat pech. In race 1 had ik netjes de regeltjes opgevolgd en de server gaf mij een stop en go omdat ik iemand inhaalde voor de start/finish streep. Na 5 rondes voor de zekerheid toch maar naar binnen gegaan om geen zwarte vlag te krijgen, mochten de server regels ook officieel zijn of iets in die richting :P
In mijn replay ben ik zeker niet weg voordat het groen is, sterker nog de heren op #1 en #2 zijn net zo vlot weg, toch een server dingetje gok ik ;)

Race 2 werd het inhalen vanaf P16. Een boel leuke gevechten gehad en ik mocht vanavond toch nog wat puntjes binnen harken met een P4. Al met al vind in de F2000 een leuk karretje en ik hoop dat het startveld tot de laatste race van het seizoen zo vol blijft, maar dat zit wel snor denk ik zo :D

ps; Als je met de banden gaat glijden, dan hoor je net een boel kalkoenen babbelen wehehehe
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Toffe races gehad. Was vrij intens, en paar leuke gevechten met Yoeri. Zowel race 1 als race 2. Gefeliciteerd Lars en Yoeri met de overwinningen. Ik kijk uit naar croft!
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Albert van Mourik schreef: 12 feb 2017, 23:10 Hoe beviel de startprocedure?

Vooral de rit achter de safetycar ben ik benieuwd, aangezien dit vrij hoog op snelheid lag.
Ik had moeite om achter de door RF2 aangewezen voorganger te komen omdat iemand anders me inhaalde.
Er werd niet goed in 1 lijn gereden.
Er werd in gehaald.
Het ging nogal hard en bij remmen voorin moet je achterin helemaal oppassen.
Er kan misschien beter afgesproken worden waar op het circuit (turn x/ laatste bocht etc) weer met 2 rijen gereden wordt, of misschien helemaal skippen op een smal circuit? Croft laatste bocht is 180 graden en smal.
Een human safetycar is misschien flexibeler en kan doen wat het beste is voor een bepaald circuit inclusief tempo van het veld en een leuk live on track racereport voor de livestream bv ;-)

groet
Laatst gewijzigd door Robin Baltus op 13 feb 2017, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Was me het avondje wel, mixed feelings en ook zo'n resultaat, zal wel door de sabbatical komen dan maar ;)
Gebruikersavatar
Maurice Willems
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:15
Racestuur: Fanatec CSL DD
Locatie: Veldhoven

Had vooraf eigenlijk helemaal niet zoveel zin in de F2000.
Heb me behoorlijk vermaakt. R1 van P25 naar P15, Yeah meteen een punt. Race 2 mooi starten vanaf P15. Helaas veel choas in bocht 1,2.
Hierdoor vanaf P27 weer aan kunnen sluiten, een leuke inhaalrace kunnen rijden naar P14, Yeah weer 2 puntjes.
Heb er veel plezier aan beleeft.
TNX GUYS
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Afijn. Nul verwachtingen, want ik was een dikke seconden off-pace. Die 14e plek op de grid leek dan ook wel zo'n beetje wat het moest gaan zijn. Ik had veel problemen met afstellen en het vinden van de balans in de auto. Toch nog snel voor de race wat aanpassingen gedaan die net wat lekkerder aanvoelden, al kwam er niet per se veel meer snelheid uit.

Het verbaasde me dan ook dat ik prima meekon in de race. Ik reed niet sneller dan eerst, maar wel zo rond kwalificatietijden. Schijnbaar konden anderen dat niet. Dat of de gevechten voor me kostten gewoon veel tijd. Ik kon in race 1 van 14 naar 6 rijden. Uiteraard ging het wel weer bijna mis in de eerste bocht, maar ja, we schoven er ook vier dik in. Ik was in ieder geval dik tevreden met het resultaat.

In race twee kon ik gelijk in de eerste bocht naar de leiding, maar die verloor ik weer, omdat ik twijfelde of ik de deur wel dicht kon gooien. Vervolgens kwam Wouter erlangs en zat ik op de verkeerde lijn van de chicane en moest ik ook JW laten gaan op het rechte stuk. Ik heb het een ronde bevochten, maar besloot daarna JW op Wouter te laten jagen en gewoon te volgen, zolang Mischa achter me probleem zou vormen. Dat betaald zich uit, want de heren reden elkaar in de wielen en dus kon ik door naar 1. Dat was lang geleden! Ik vond het wel weer lastig het koppie erbij te houden, want er was, met mijn gebrek aan snelheid, geen ruimte voor fouten. Mischa was sneller, met name op de rechte stukken, dus ik moest hem verdedigen. Hij is er een keer of twee langs gekomen, maar ik slaagde er telkens weer in de positie terug te pakken. Op een gegeven moment kwam JW weer aansluiten en kreeg ik wat lucht. Dat was genoeg om de overwinning te pakken. Gaaf! Het was alweer bijna twee jaar geleden...

Het seizoen is geslaagd. Ik ga met vakantie. Ciao! ;)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Laatste overwinning gisteren nog opgezocht, op de wiki staat 16-11-2014 op Palm Beach. Dus haal dat bijna maar weg.

Mooie gevechten gezien op de stream.
De waaier bij de start van race 2 was heel erg vet om te zien.
Afbeelding

Castrol Racing Team.

Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Leuke avond gehad en blij dat het weer is begonnen.

Race 1 slechte Q en werd er snel afgetikt door Bart. No hard feelings verder.

Race 2 achteraan gestart en op p5 uit kunnen rijden door overal omheen te rijden. Helaas wel een lag moment door iemand die de server verliet, dat het nog gebeurt....
Ik weet niet wie het was maar je word bedankt. Hierdoor kwam ik in aanraking met Andre (Geuze) waarvoor excuses maar kon er echt niks aan doen.

Start procedure veel dingen gezien die Martin ook gezien heeft. Denk dat het vooral wennen is voor iedereen echter croft zie ik de laatste bocht ook niet zonder problemen verlopen maar misschien loop ik op de zaken vooruit.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Je gaat je bijna afvragen of er gesnopen wordt wat single file inhoud. Zou er verwarring onstaan doordat rF2 de voorganger voor een double file situatie aangeeft en er vanuit onze reglementen een hybride aan wordt gehouden? En juist dat laatste is volgens mij bedacht om wat er nu gebeurd te voorkomen :P
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Ik weet niet of het een mogelijkheid is de gemiddelde snelheid naar beneden te schroeven van de Pacecar, dat geeft dan net iets meer tijd voor iedereen om klaar te staan voor het groene licht. Sowieso vind ik dat er 2-3 bochten van te voren al dubbel treintje gereden kan worden, mits het circuit dat toelaat. Op Indianapolis zijn net toevallig de 2 scherpste bochten van het circuit voordat je bij de start/finish straight aan komt, al lijkt het mij prima mogelijk om dubble-file te rijden. Gewoon rekening met elkaar houden, aan jou kant van het asfalt blijven en dan vlotjes aansluiten.

ps; Is er al iets duidelijk over de server instellingen ivm inhalen voor de start/finish street terwijl het groen is? ;)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Kevin, vanavond pak ik de replays en zal ik even kijken wat er ook met jou gebeurd is.
Aangezien er maar een paar dit probleem hadden denk ik niet dat het aan de software gelegen heeft maar uitsluiten doe ik dat vooralsnog niet.

Castrol Racing Team.

Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Leuke races! Vlak voor de kwalificatie nog wat last-minute setup wijzigingen wat gelukkig resulteerde in meer snelheid. Race 1 een prima P9 met her en der wat gevechten. Race 2 slachtoffer van een crash voor me in de eerste bocht. Uithuilen en opnieuw beginnen en met schade nog kunnen terug rijden naar P12 (geloof ik).

Heerlijk wagentje en een prima avond gehad. Kijk al uit naar de volgende.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Albert van Mourik schreef: 13 feb 2017, 11:23 Laatste overwinning gisteren nog opgezocht, op de wiki staat 16-11-2014 op Palm Beach. Dus haal dat bijna maar weg.
Je vergeet de SRVN 500 van 2015. ;)

Maar voor een regulier kampioenschap was het langer geleden.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Albert van Mourik schreef: 13 feb 2017, 13:53 Kevin, vanavond pak ik de replays en zal ik even kijken wat er ook met jou gebeurd is.
Aangezien er maar een paar dit probleem hadden denk ik niet dat het aan de software gelegen heeft maar uitsluiten doe ik dat vooralsnog niet.

Castrol Racing Team.
Ik had zelf ook de replay bekeken, maar ik weet niet waar ik kan vinden wanneer precies de lichten op groen gaan zodat ik dat kan vergelijken met mijn gaspedaal input. Wellicht heb ik die info niet omdat mijn replay kwaliteit op het laagste staat (minimale of geen kans op lag)
Op de stream zie ik ook geen lampen.
Het enige dat ik 100% zeker weet is dat ik in-game direct een penalty kreeg waarbij stond; Inhalen voor de start/finish lijn -> 10 sec stop en go penalty.

Ik heb zelf geen verstand van de server, maar ik neem aan dat die een logbestand bijhoud met informatie dat uitgelezen kan worden? Tenminste dat hoop ik dan haha. Maar alvast bedankt om er even naar te kijken :)
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

William Geuze schreef: 13 feb 2017, 12:54 ..wat single file inhoud. Zou er verwarring onstaan doordat rF2 de voorganger voor een double file situatie aangeeft en er vanuit onze reglementen een hybride aan wordt gehouden?...
Wellicht helpt een duidelijkere uitleg in de Algemene Informatie F2000-2017-1 bij rollende start pnt 1?
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-I”