F2000 2017-I | Race 1&2 Indianapolis | 12-02-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Misschien wel. Enkel, het is heel makkelijk om alles bij de organisatie neer te leggen hierover natuurlijk, maar mensen moeten dan wel daadwerkelijk lezen wat er staat. Af en toe, is dat nog wel een ding, want er zijn er bij die komen nooit op het forum, alleen om de wagens en tracks te downloaden. Een artikel op de frontpage, zou ook nog tot de mogelijkheden behoren denk ik, alleen zijn er dan ook weer lieden die ook die nooit bezoeken :P

Is dit een kans voor de teamspeak pre-race briefing? Wie weet :)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Gisteren de beelden bekeken, vanavond nog wat dingen uitzoeken maar vermoedelijk hebben we het probleem al gezien.
Eerst even testen of dat daadwerkelijk het probleem is, maar er wordt aan gewerkt

Castrol Racing Team.

Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Ik wilde graag een pre-race briefing doen, maar we hadden wat issues met de Livestream, waar alle aandacht even naartoe moest gaan, vandaar. Maar eigenlijk is dit ook een taak van de serverbeheerder. :)
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

briefing zou mooi zijn maar dan nog heb je mensen die wel horen maar niet (willen) luisteren :P.
I dream about the unreachable perfect world, willing to keep improving.

heb me prima geamuseerd in beide races. misschien hier en daar een net een duwtje of tikkie teveel maar is bij een klein momentje met dit karretje ook wel heel snel gebeurt in de heerlijke close gevechten. zag naderhand dat ik zelf in race een Jos from the Stars wat abrupt heb afgeknepen waar we alletwee last van hadden, had je niet eens gezien Jos, wel mooi dat we met een zwieper alletwee gewoon door konden 8-) .
in race een verder met name lekker lang gevochten met Andre en (voor de vorm :) ) ook nog heel even Glen en Lennart.
Race twee had ik geluk bij de misère in bocht een zat nog een paar bochten verder van p14 opeens zomaar op p5 met een gaatje naar diverse snellere mannen achter me. Werd al redelijk snel en eenvoudig door Kai en Kevin bijgehaald en voorbijgestoken. Maar heb in het laatste deel van de race nog lekker met (de onfortuinlijke) Wouter gevochten, hij was me in ene laatste lap op de straight voorbij maar verloor daarbij helaas de auto, dus toch nog naar totaal onverwachte p7.
Wel grappig om te zien dat mijn gemiddelde pace in r1 beter was als in r2 terwijl ik in r1 juist veel meer laps in close verkeer en gevechten heb gereden.

op naar Croft (via de GTs/Porsches en DTCCs)
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Na een aantal races als gastrijders aan het eind van vorig seizoen, waren dit mijn eerste officiële races voor een kampioenschap.

Kwali ging best goed, zat 0,1s van m'n snelste trainingstijd, wat resulteerde in een 12e startplek.
Vind deze opzet leuker dan de private quali met 2 getimede rondes achter elkaar. Je kon nu zelf een gat kiezen, snelle ronde, langzaam rondje, snelle ronde, etc. Iedereen ging ook netjes aan de kant (voor wat ik heb gezien).

Race 1 was leuk, al maakte ik een rare fout in de 1e ronde (https://youtu.be/u83m-nAce58?t=1323). Dat zijn van die dingen, dan heb je 150+ rondjes geoefend, zelfs races tegen de AI geoefend en dan verlies je de controle op zo'n simpele manier, wat me in die 150 rondjes geen één keer op die manier is overkomen. Zal wel combi zijn geweest van koude banden en het te druk bezig zijn met andere auto's.
Awel, vanaf plek 20 verder, waarna ik door enkele inhaalacties en fouten van anderen opklom naar 14e stek, achter Ger en Andre.
Ik was duidelijk sneller dan die 2 (ze waren druk met elkaar aan het knokken), maar ik won de meeste tijd in de remzones en slipstreamen werkte niet, want Ger zat zelf in de slipstream van Andre. Ik probeerde Ger uit te remmen in een wellicht iet wat enthousiaste poging, wat hij waarschijnlijk niet aan zag komen (35:17), we raakten elkaar, Ger spinde half, maar zonder schade (hoop ik Ger).
Daarna nog een paar rondes mooi en fair geknokt met Andre, al stuivertje wisselend tot de finish, resultaat 13e. Jee, eerste punten en 2e in de cup.

Over race 2 zal ik iets korter zijn. Net toen ik dacht dat ik de 1e bocht had overleefd, kwam Lars hard binnenzetten, resultaat: 1 wiel minder en motor dood. Even vloeken, maar Lars kon er niets aan doen, het is niet anders.
Ik voelde mij wel even een 'echte' coureur, die zich 2 weken lang heeft voorbereid op een race en dan na 1 bocht klaar is en kan inpakken. Kan ik mij nog beter inleven in de emoties van een coureur haha.
Daarna overgeschakeld naar de livestream waar ik heb genoten van de gevechten vooraan, was erg mooi om te zien.

Indy is toch wel een toffe baan om te racen. Het lijkt een saaie baan, maar het is breed en heeft mooie inhaalplekken waar je zowel binnendoor als buitenom kunt inhalen.

Op naar Croft (leuke baan om te rijden, maar weer minder om te racen: smal en lastig inhalen), maar eerst DTCC.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Lennart Lippens schreef: 14 feb 2017, 12:32 Vind deze opzet leuker dan de private quali met 2 getimede rondes achter elkaar. Je kon nu zelf een gat kiezen, snelle ronde, langzaam rondje, snelle ronde, etc. Iedereen ging ook netjes aan de kant (voor wat ik heb gezien).
:thumbs_up:
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-I”