GT 2017-I | Ronde 7 Silverstone | 18-05-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

GT 2017-I I Ronde 7
Silverstone
18-05-2017


Locatie
Silverstone, Northamptonshire, Groot-Brittannië

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Kwalificatierace (15 minuten, rollende start)
20.50 uur - Warmup (5 minuten)
20.55 uur - Hoofdrace (45 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie GT 2017-I
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Is de kwalificatierace nu droog of hebben we voor hoofdrace en kwalirace hetzelfde weer en is alleen de kwalificatie droog?
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Precies zoals je zegt. Kwalificatie minder kans op regen en in de beide races meer kans.

Overigens zou ik het best tof vinden om t compleet random te doen, zodat t voor iedereen een verrassing wordt maar dat terzijde :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Blegh wat een drama na die verrassend goede kwalificatie op de natte baan. Vanaf P5 de sprintrace aangevangen, maar ik kon niet wennen aan de plotse droge baan. Weermodel was aardig van streek, want toen we de baan opgingen stond er 94% wet en 5 seconden later was het 0% wet. Was aan het klooien met wets op de droge baan, remde te laat en ging van P5 naar P11. Daarna nog een domme fout en het was P19. Toen het ging regenen kwam ik weer wat in mijn ritme. Nog een paar leuke knokpartijtjes om te eindigen op p11.

Hoofdrace dachten we met het team nu gewoon op dry banden te starten. Maar helaas was het nu wel wet en het werd ook steeds natter. Escape om vanuit de pits te starten, maar helaas hadden we wonderwel een rondje achterstand. Gewoon ervoor gegaan en de heer Witman was voor me aan het slingeren als een malle. Ging via de kerbs en het gras de baan weer op en tikte voor me Roy van de baan. Ik kon er voorbij en zag tot mijn grote verbazing dat hij een onmogelijke uitremactie ging doen. Dat moest fout gaan en hij plofte recht voor mijn neus zijn motor, waardoor ik geen kant uit kon en in een spin kwam.

Vervolgens deed ik zelf heel lomp door uit frustratie te ver terug te schakelen. Ik stond in z'n achteruit en tikte Edwin Sluijs van de baan, waarvoor excuses. Uiteraard geheel mijn fout! Kon wel door, maar omdat het zo'n avond was besloot mijn stuur uit te vallen. Grote ruk naar rechts en hoppa de muur in en geen stuur meer. Klaar.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Ronald van Dijk schreef: 18 mei 2017, 21:54 Blegh wat een drama na die verrassend goede kwalificatie op de natte baan. Vanaf P5 de sprintrace aangevangen, maar ik kon niet wennen aan de plotse droge baan. Weermodel was aardig van streek, want toen we de baan opgingen stond er 94% wet en 5 seconden later was het 0% wet. Was aan het klooien met wets op de droge baan, remde te laat en ging van P5 naar P11. Daarna nog een domme fout en het was P19. Toen het ging regenen kwam ik weer wat in mijn ritme. Nog een paar leuke knokpartijtjes om te eindigen op p11.

Hoofdrace dachten we met het team nu gewoon op dry banden te starten. Maar helaas was het nu wel wet en het werd ook steeds natter. Escape om vanuit de pits te starten, maar helaas hadden we wonderwel een rondje achterstand. Gewoon ervoor gegaan en de heer Witman was voor me aan het slingeren als een malle. Ging via de kerbs en het gras de baan weer op en tikte voor me Roy van de baan. Ik kon er voorbij en zag tot mijn grote verbazing dat hij een onmogelijke uitremactie ging doen. Dat moest fout gaan en hij plofte recht voor mijn neus zijn motor, waardoor ik geen kant uit kon en in een spin kwam.

Vervolgens deed ik zelf heel lomp door uit frustratie te ver terug te schakelen. Ik stond in z'n achteruit en tikte Edwin Sluijs van de baan, waarvoor excuses. Uiteraard geheel mijn fout! Kon wel door, maar omdat het zo'n avond was besloot mijn stuur uit te vallen. Grote ruk naar rechts en hoppa de muur in en geen stuur meer. Klaar.
Ja dat van Roy was onhandig en helemaal mijn schuld, Sorry Roy gelukkig kon je zo weer bij mij aansluiten alleen na de replay gezien te hebben had ik bij nader inzien de plek moeten terug geven want ik was inderdaad op de kerb en iets in het gras gegaan
Daardoor had ik inderdaad ff geen grip Ronald.

Dat ik die motor opblies was jammer maar ook mijn eigen fout wou te graag uitremmen en schakelde te snel terug waardoor ik de motor opblies en geen tractie meer had toen jij achter me reed.
En zo onmogelijke rem actie was dat niet want ik had voldoende grip volgens mijn gevoel en ook volgens telemetry gegevens Motec.
Het was dat ik mijn motor opgeblazen had want ik was er al voorbij :mrgreen:
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Zo dit was een van de pittigste race die ik ooit heb gereden bij SRVN. Het begon al met de droge baan tijdens de kwalificatierace terwijl ik al met mijn wets op de grid stond. De baan was ook nat, maar droogde ineens op. Ik gokte dan maar op regen en die viel precies op tijd. René was me ondertussen gepasseerd maar ik had een mooie voorsprong op Roy dus ik wist dat P2 in ieder geval binnen was. Helaas kon René het net niet volhouden met zijn slicks.

De hoofdrace begon prima, ik probeerde de banden goed heel te houden. Maar René was veel sneller en had zijn banden ook beter op orde. Ik heb een aantal keer op het randje verdedigd maar dit was natuurlijk de kans op een overwinning in de GT's. Ik was het laatste kwartier de rondjes aan het aftellen en ben blij dat ik het heb weten vol te houden. Mede door de baan en de omstandigheden, want op pace heb ik het niet gedaan. Blij dat P2 en P3 binnen zijn in het kampioenschap, en over twee weken de nachtrace op Spa.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ik had gezien het weer niet eens verwacht dat het zou lukken om de race uit te rijden.
Dus twee keer de streep halen vond ik al een prima prestatie :).

In de korte race was het lang lekker close met Thijs. In race twee in eerste deel iets rustiger aan gedaan met de bandjes. Dat pakte prima uit, kon ergens na de helft Johan voorbij komen waar het potje met grip erg ver leeg was .....
Maar na twee races was het lokaal te brunssum achter de PC wel net zo nat als op de baan, was hard werken :P .
Gesloten

Terug naar “SRVN GT Kampioenschap 2017-I”