GT 2017-I | Ronde 4 Sao Paulo | 30-03-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

GT 2017-I I Ronde 4
Sau Paulo
30-03-2017


Locatie
Autódromo José Carlos Pace, Sao Paulo, Brazilië

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Kwalificatierace (15 minuten, rollende start)
20.50 uur - Warmup (5 minuten)
20.55 uur - Hoofdrace (45 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie GT 2017-I
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Sao Paulo.

Kwali ging best aardig. Elke ronde werd de baan droger en sneller. Kon mooi met nog 30 sec op de klok over de streep komen en zo nog een laatste snelle ronde neerzetten. Helaas kwam ik achter een langzamere rijder terecht die hetzelfde dacht en zo dus geen snellere ronde neer kunnen zetten. P11

Kwalirace ging prima. Had een goede start en kon gelijk wat plekken pakken. Daarna kunnen profiteren van wat fouten van de mensen voor me. Was sneller dan Tom maar kon geen echte inhaalactie plaatsen. P6

Hooftrace was helaas wat sneller over. Kwam bij de start naast René maar dat was na 1 bocht weer over. De rest van de ronde met Tom spiegel aan spiegel gereden. Wist dat de Corvette op het rechte stuk sneller wat dus geprobeerd een goede exit laatste bocht te pakken.
In de knik op het rechte stuk ging het mis. Werd ingehaald door de achterkant van de auto. Nog recht proberen te trekken maar kon niks meer doen. Er klapte nog iemand op me en de auto had zo'n tik gekregen dat die niet meer verder kon.
Jammer want kwa pace had de top 6 er zeker in gezeten.

Op naar het thuispubliek Zandvoort
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Een race met twee gezichten. De kwalificatie ging op de natte baan prima, maar toen droogde het toch vrij vlotjes op en dat had ik net te laat in de gaten. Met 1.30 op de klok over start finish maakte ik ook nog een foutje in de eerste bochtencombinatie. Toch nog P10 uiteindelijk. Kon beroerder, maar had meer ingezeten.

De kwalificatierace was helaas heel snel over. Het bekende duw- en trekwerk in de eerste bochten, maar het leek goed te gaan en toen ineens zat Wilbert in mijn zijkant en ging ik via de muur de baan over. Achtervleugel eraf, auto krom en race over.

De hoofdrace moest ik dus vanaf P25 starten. Ik had gehoopt mij op te kunnen werken naar de punten, maar door de megaklapper die volgde op de schuiver van René lag ik ineens op P14. Daarna aardig wat mannen in kunnen halen tot ik op zo'n 15 seconden achter Ronny en Wilbert zat. Dacht eigenlijk dat dit het was, maar ik kon toch nog flink inlopen op Ronny die denk ik flinke problemen met zijn banden had. Mijn banden waren ook niet top, maar de wagen bleef goed bestuurbaar. Paar rondjes voor het einde zat ik achter Ronny en kon ik hem onverwacht makkelijk uitremmen bij bocht 1. Ik dacht dat ik te ver zou zitten, maar Ronny remde waarschijnlijk door zijn slijtende banden erg vroeg en P7 was mijn deel. Het gat van 7 seconden naar Wilbert was te groot, dus ik heb daarna rustig de race uitgereden. Toch een mooie P7 na die beroerde kwalificatierace.
Gebruikersavatar
Thijs Kiens
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2016, 19:25
Racestuur: Thrustmaster T300 F1 en f599xx
Locatie: Montfoort
Contact:

Kwalificatierace maar snel vergeten. Bij de start maakte iemand een fout waardoor hij in de vangrail belanden, schoot terug op de baan en daar was mijn zijkant. Wellicht een tipje als je toch achteraan start om het iets rustiger aan te doen!!!

Hoofdrace ging op zich lekker tot de motor opgeblazen was. Al met al een race avond om maar gauw te vergeten.

Op naar Zandvoort dan maar.
Gebruikersavatar
Ronny van den Hof
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jul 2015, 11:23
Racestuur: Logitech G27

Leuke en rustige races gehad.

Q. In de laatste ronde op een opdrogen baan nog een p8 weten te behalen. Had misschien iets meer ingezeten maar maakte een paar kleine foutjes.

SR. Bij de start kwam in in het gedrang waardoor ik over het gras moest en op p11 de baan weer op kwam. De rest van de race rustig uitgereden op p11.

HR. Rustige start gehad plaats 11 kunnen behouden en bij de mega klapper in ronde 1 maar net alles kunnen ontwijken. Nog een poosje wilbert en thierry zien vechten voor p6. Thierry begon meer en meer te glijden en ik dacht van dit kan niet goedgaan laten ze het maar uitvechten. Dus verder geen risico's genomen om me in het gevecht te mengen. Thierry verloor de auto en zo lag ik p7. En toen op een gegeven moment deden de banden niet meer waar ze voor bedoeld zijn. Ronald zat ongeveer 10 sec. achter mij maar ik kreeg de Corvette de laatste 10 minuten de bochten haast niet meer door. Ronald liep snel op mij in mede door een paar foutjes van mij en kon mij uitremmen in bocht1. Heb ronald maar laten gaan want ik wist dat ik hem er niet achter zou kunnen houden met mn versleten banden. Op p8 dus geëindigd.

Nog 1 verzoek voor de achterblijvers. Als je op een ronde ligt of meerdere ga dan niet als je versere banden hebt een gevecht aan met alle risico's van dien. Het is bijna 2 keer misgegaan. Inhalen is oké maar niet met een do or die actie
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Q verprutst.
R1 om brokken gereden en van p19 naar p12 gekomen, tijdje leuk gevecht met Jesse gehad.
R2 : and it ended with a bang in lap1.... zag aan alle kanten autos en onderdelen vliegen, van het gas af en kon nog ergens langs glippen maar daarachter stond een ander wrak op me te wachten om de boem is stop test te doen. werkte prima, nog een rondvliegend wiel en ophanging ditmaal van mijn auto die opeens ook tot de categorie wrakken behoorde.....
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Q was niet eens zo slecht, kon een leuk rondje zetten. P18

R1 besloten om vanuit de pits te starten, P18 is net zo'n plek waar het altijd druk is.
Ook nu dus, bij de pit exit ging het mis, moest alle zeilen bijzetten om overal omheen te komen maar het lukte.
Einde rechte stuk kwam er nog een witte F16 voorbij

Rustig mijn rondjes gedraaid, tempo lekker kalm gehouden, P14 en dus weer net buiten de punten gebleven .

Race 2 wel gewoon van start, werd bij de start afgeknepen door een Rtse dus maar laten zakken. Ook einde eerste ronde de afdeling gevonden voorwerpen van Ferrari Porsche en Chevrolet kunnen ontwijken en zie daar, ineens rijdt je op P10. Beetje kunnen stoeien met Randy, Ronald en Johan.
Splitter eraf gereden tegen Randy, hielp niet echt voor de grip, daardoor opkomen start finish de muur getoucheerd. Wiel iets scheef maar ging nog wel. Helaas paar ronden later kwam er een cilinder buiten spelen en kon ik douchen.

Laatste 2 uitvalbeurten bij de pitboxen.
Scheelt een hoop loopwerk.

Ben wel constant, 1 race klote 1 race lekker. Nu nog de punten

Castrol Racing Team.


Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Regen maakt alles interessanter. Dit was by far de leukste GT races to nu toe en het begon al met de kwalificatie. Ik mocht heel even denken aan de pole, maar eerst ging René iets sneller en daarna propte Kevin ook nog eens zijn auto er tussen. Het gat was 0.066, tja.

We hadden er voor gekozen om met meer vleugel te rijden dan de rest en dat merkte we ook direct. Kevin en Bram reden ons voorbij alsof ze DRS hadden en waren dan ook niet opgewassen ten opzichten van hun snelheid. René maakte een klein foutje toen hij de positie van Bram probeerde terug te pakken, en daardoor kon ik opschuiven naar plek 3.

In de hoofdrace ging het beter en kon ik vrij goed bijblijven bij Bram. Het ging mis voor hem toen we bij achterblijvers kwamen en sommige gingen niet echt makkelijk aan de kant. Begrijp me niet verkeerd het is echt niet zo dat je direct van de lijn af moet en op je rem gaat staan, maar als je van de lijn gaat en vervolgens volgas blijft gegeven en pas bij de remzone begint te remmen, dan maak je het ons wel erg lastig. In de laatste paar ronde maakt Bram een paar foutjes en kon ik uiteindelijk profiteren. Echter raakte we elkaar een bocht later, ik weet niet of ik te vroeg instuurde of dat Bram te laat remde, hij liet mij echter weer voorbij. Daarna kreeg hij nog de kans op het rechte stuk, maar het advies van René hielp: 'laat hem remmen op de nattere lijn'. Helaas net geen dubbel podium met René, maar erg tevreden met de 2e plaats.
Gesloten

Terug naar “SRVN GT Kampioenschap 2017-I”