GT 2017-I | Ronde 1 Sebring | 16-02-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

GT 2017-I I Ronde 1
Sebring
16-02-2017


Locatie
Sebring, Florida, Verenigde Staten

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Kwalificatierace (15 minuten, rollende start)
20.50 uur - Warmup (5 minuten)
20.55 uur - Hoofdrace (45 minuten, rollende start) (avondrace)

Weerbericht
Afbeelding

Let op: De race wordt verreden in de avond.

Bijzonderheden
Rijders dienen bij het aansnijden van bocht 1 links van de pitsuitgang te houden. Ook als de paaltjes weg zijn gereden dient men links van de lijnen te blijven.
Afbeelding

De voorlaatste bocht mag wijd ingestoken worden. Rijders mogen hier eventueel met vier wielen buiten de lijnen geraken. Bij het uitkomen van de bocht mag de gehele curbstone gebruikt worden.
Afbeelding

Links
Algemene Informatie GT 2017-I
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Heb ik iets gemist of is de race in het donker xD? Server staat op 8:00 pm race time dus er is niet veel zon :P
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Nice toch? :D lekker in de sfeer van de Sebring 12H.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Kevin van Dooren schreef: 01 feb 2017, 18:42 Heb ik iets gemist of is de race in het donker xD? Server staat op 8:00 pm race time dus er is niet veel zon :P
Het is de bedoeling dat het nog net niet donker is.
Starttijd van de race moet nog ff getest worden.
Gaat goed komen.

Martijn
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Keer wat anders, van mij mag er wel een donkerder/nacht evenement zijn.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Klopt, Sebring zal worden verreden als avondrace. Helemaal donker zal het echter niet zijn.
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Nice, ben benieuwd hoe dat gaat in het avondzonnetje. Lijkt me dat Kevin best even kan parkeren om de ondergaande zon te bekijken. :P
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Gisteravond verschillende tijdstippen geprobeerd en ik denk dat het juiste tijdstip wel gevonden is.
Het rijden in de schemering is gister in ieder geval goed bevallen, keer wat anders en het zal op de stream ook wel mooi staan :thumbs_up:
Ronald van Dijk schreef: 02 feb 2017, 00:45 Nice, ben benieuwd hoe dat gaat in het avondzonnetje. Lijkt me dat Kevin best even kan parkeren om de ondergaande zon te bekijken. :P
Ik parkeer de vette wel een keer in je deur, kunnen we samen genieten van het zonnetje :D :lol:
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Kevin van Dooren schreef: 02 feb 2017, 12:45 Gisteravond verschillende tijdstippen geprobeerd en ik denk dat het juiste tijdstip wel gevonden is.
Het rijden in de schemering is gister in ieder geval goed bevallen, keer wat anders en het zal op de stream ook wel mooi staan :thumbs_up:
Ronald van Dijk schreef: 02 feb 2017, 00:45 Nice, ben benieuwd hoe dat gaat in het avondzonnetje. Lijkt me dat Kevin best even kan parkeren om de ondergaande zon te bekijken. :P
Ik parkeer de vette wel een keer in je deur, kunnen we samen genieten van het zonnetje :D :lol:
Reken ik ook goed! :D
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

De openingspost is aangevuld met verduidelijking omtrent de baangrezen.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Hebben we er een beetje zin in mannen? De eerste Twilight race bij SRVN! Dat worden mooie plaatjes op de Livestream :)
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Zeker zin in! Ziet er echt goed uit zo tegen het einde van de testsessie, dus dat belooft een mooie race te worden.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Misschien moeten we hier nog even naar kijken want dit soort dingen willen we natuurlijk niet in de race mee maken.
SC gaat van het 1 op andere moment in de auto van Kevin en zit vast.
20170215210822_1.jpg
20170215210822_2.jpg
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

De 2e race van de avond en ik, zijn nog geen vriendjes :p

edit:
Sorry Johan, vanaf de stream zag ons 'momentje' er nogal ongelukkig uit...
Vanuit mijn optiek ging je wijd en nam ik de normale lijn en stuurde je op me in, maar vanuit de stream ziet het eruit alsof ik je op je achterkant tik... Ik heb de replay nog niet terug gezien maar ik had waarschijnlijk een groter snelheidsverschil verwacht :kiss_ani:
Laatst gewijzigd door William Geuze op 17 feb 2017, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

De kop is er weer af. Kwalificatie liep niet super, maar P8 was eigenlijk wel prima. Na een slechte start in de kwalificatierace, kon ik me aardig herstellen. Een fijne P7 als eindresultaat.

Hoofdrace begon goed. Veel betere start, maar een foutje bij het uitkomen van de eerste bochtencombinatie kostte me mijn plekje aan teamgenoot Martijn Huisers. We reden vervolgens vrij lekker als een treintje achter elkaar, tot ik in de laatste bocht een domme fout maakte. Auto liep te ver naar buiten de banden in. Helaas meteen krom. Nog een rondje geprobeerd, maar het was niet te doen. 157 seconden schade verder in de pit was mijn race wel over. Uiteindelijk toch nog twee man in kunnen halen, maar een schamele P17 als eindresultaat, terwijl hier een P6 voor het oprapen lag.

Kevin gefeliciteerd. Soeverein naar P1. Toch ook wel een felicitatie aan Martijn, die een solide race beloond zag met een keurige P5.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Eindelijk we zijn weer begonnen :P

Kwali p9. Doel wat top 10 dus doel gehaald.
Kwalificatierace pakte ik bij de start gelijk een plekje.
Helaas was het na 1 ronde al klaar. Laatste bocht kwamen Berry en ik elkaar tegen.
Veel schade. Nog anderhalf rondje geprobeerd maar dat was geen succes.
Besloten de auto maar in de pits te zetten.

Hooftrace besloten vanuit de pits te starten.
Ik had toch niks meer te verliezen kon zo mooi uit de chaos van de eerste ronden blijven.
Toch weer ergens schade aan de voorkant opgelopen in een poging om alles wat spinde en langs de kant stond te ontwijken.
Auto voelde niet echt lekker meer aan maar een pitstop was ook geen optie.
Zelf nog een paar foutjes gemaakt in de waardoor ik de plekken die ik goed maakte ook weer verloor.
(Ger mijn sorry dat ik je eraf reed in de hairpin ik miste totaal mijn rempunt.)
Met nog een kwartier te gaan erg leuk gevecht gehad met Ger.

Uit eindelijk toch nog naar p11 kunnen rijden.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Zo, met niet geweldig veel vertrouwen afgereisd naar Sebring.

Missie: niemand in de weg rijden

Op 1 moment met Niek na gelukt denk ik.

R1 p24 volgens mij, zag voor en achter mij single double en triple file formaties.
Rustig gestart, lekker aan de buitenkant een paar kunnen passeren, paar kleine tikjes gegeven en ontvangen.
Verder ging het niet heel slecht, paar uitstapjes maar wel vermaakt.

Heb bij de crash in de laatste bocht veel mazzel gehad, ze ging links en rechtsaf, heb een lijn gekozen die gelukkig overal tussendoor ging.

R2, P19

Voor mij werd een gaatje gelaten waardoor ik prima overzicht had en nu via links op kon schuiven, Randy hield (gelukkig) zijn lijn, anders was het zeker weten een chaos geworden.

P15 bocht 1 door, na 1 of 2 rondjes ineens P10, Thijs Kiens zat lekker te pushen.
Maakte een standaard domme fout en zakte naar 17.

Later de wagen nog bijna afgeschreven en de pit opgezocht, 671 seconden gestaan maar hij deed het weer.
Uitgereden ergens rond P20 volgens mij.

Aan het eind laten afzakken tussen René Hoogterp en Robin de Jong, heb daarmee even een stream momentje gepakt (en Ruben als verslaggever laten schrikken).

Op naar zondag, trappen met de Ford.

(de 458 wordt nog even goed geïnspecteerd komende week Afbeelding)

Castrol Racing Team.


Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Mijn eerste race in de GT's sinds 2015. En helaas ook nog eens op Sebring.

De kwalificatie was 1 groot drama, elke keer als ik aan een ronde begon kwam er iemand uit de pits of spinde er weer iemand voor m'n neus. Geen goed rondje kunnen rijden en daardoor moest ik als 7e starten, terwijl P2 of 3 wel haalbaar was. De start van de kwalificatie race was perfect en ik kon direct Jeroen en William pakken, waardoor ik achter René kwam. Die kon op zijn beurt vrij snel Tom inhalen die een foutje maakte en daar kon ik ook direct van profiteren. Aan het einde van de race maakte Roy nog een foutje waardoor er zelfs een podium lonkte, maar ik moest buiten de baan om hem in te halen dus ik moest uiteindelijk het gas loslaten en hem voorlaten gaan. Een tweede kans kwam er niet en daardoor eindigde ik als 4e.

In de hoofdrace ging het een stuk beter dan in de kwalificatierace en was de auto meer in balans. Ik kon de druk er goed opzetten bij Roy die wat aan het worstelen was met de auto en het ging ook uiteindelijk mis bij het uitsturen van de laatste bocht. Daarna ging het echt een stuk minder, de balans van de auto was slecht, het vertrouwen was weg, en ik had verder weinig om op te richten. René maakte nog wel een foutje aan het einde van de race, maar ik was niet bij machten om veel dichterbij te komen. Maar goed 2e, 3e en 7e zijn goede resultaten voor onze eerste race met de Aston.

Felicitaties aan Kevin voor weer een strakke race.
Gebruikersavatar
Randy van Domselaar
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2012, 12:21
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Lelystad
Contact:

Vraagje: ik sta wel in de lijst als cup rijder en de sprint race heb ik ook uitgereden. Helaas de hoofdrace door een spinnende auto van de baan mee afgegaan.
Nu zie ik mij niet in de resultatenlijst staan van de cup rijders? Misschien iets gemist?
Komt dit omdat ik de hoofdrace niet hen kunnen uitrijden?
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Heb je je ook aangemeld als cuprijder? Want dat was wel een vereiste en ik zie je niet in die lijst staan. We hebben namelijk eerst een lijst gemaakt met iedereen die in aanmerking komt, maar je moest je wel aanmelden via de pm die je hebt gekregen. Als je dit niet hebt gedaan dan zit je er niet bij.
Gesloten

Terug naar “SRVN GT Kampioenschap 2017-I”