GT 2017-I | Ronde 1 Sebring | 16-02-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

kunnen we de kwalificatie niet gewoon laten vervallen :D , bak ik toch nooit wat van.

kwalificatie race
volgens mij bij start niks verkeerds gedaan maar toch meteen een 10 seconden stop/go dus ver achter veld. Wel nog wat plekken goed kunnen maken maar al met al niet geweldig.

hoofdrace
meteen bij groen en uitkomen eerste bocht zaten Randy van Domselaar en Anton van Rooijen naast elkaar waarbij Anton wat gras meenam. ik probeerde binnenkant te pakken maar beiden kwamen naar binnen en ik zag dat ik het niet zou halen dus hield wat in. Dat had Niek die kort achter me zat niet verwacht, kon hij ook niet op reageren dus licht kontakt, ik ging rond met een lichte touche muur.
Kon wel door maar net als bij onderstaande meneer voelde auto net niet meer 100%. Was inderdaad een lekker gevecht aan het eind Rene en mbt schuiver kan gebeuren, konden gelukkig alle twee gewoon verder. Best tevreden met p12.
René de Ruijter schreef: 17 feb 2017, 09:17 René de Ruijter
Auto voelde niet echt lekker meer aan maar een pitstop was ook geen optie.
(Ger mijn sorry dat ik je eraf reed in de hairpin ik miste totaal mijn rempunt.)
Met nog een kwartier te gaan erg leuk gevecht gehad met Ger.
Niek Jacobs
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 sep 2014, 16:57

Dacht ga eens om er weer in te komen voor de Porsches met de GT meedoen en een auto pakken waar niemand mee rijdt. Misschien is er een reden waarom niemand de Viper pakt of het lag aan mij (meer waarschijnlijk) maar ik kreeg er geen snelheid in. Daarnaast nog betrokken geweest bij wat incidenten en ik heb dan ook meer in de pit gestaan dan gereden. Wel gaaf al die verschillende GT auto's en dat lompe geluid van de Viper. Hopelijk gaat het volgende week bij de Porsches wat beter.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Redelijk rustige avond gehad, maximaal haalbare was P2, Kevin heeft immers zijn eigen klassement, ongehoord hoe strak man!
Anyhow, P2 tot 2x toe kunnen pakken, balans was zoals Robin al zei niet lekker, weinig vertrouwen. Maar qua pace prima (genoeg) om op P2 te eindigen. Veel betere seizoensstart dan vorig jaar in ieder geval, tevreden!
Gebruikersavatar
Randy van Domselaar
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2012, 12:21
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Lelystad
Contact:

Robin de Jong schreef: 17 feb 2017, 11:24 Heb je je ook aangemeld als cuprijder? Want dat was wel een vereiste en ik zie je niet in die lijst staan. We hebben namelijk eerst een lijst gemaakt met iedereen die in aanmerking komt, maar je moest je wel aanmelden via de pm die je hebt gekregen. Als je dit niet hebt gedaan dan zit je er niet bij.
Die PM was al verstuurd nog voordat ik mij aanmeldde voor het kampioenschap. Ik heb die PM dus niet gehad Ik kwam er op het laatst pas bij.
In het overzicht van de teams sta ik wel rood gemarkeerd en daarmee ging ik ervan uit dat dit zo geregeld was.
Hoopte ook als cup rijder mee te rijden.
IS dit nog recht te trekken?
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Randy van Domselaar schreef: 17 feb 2017, 19:41
Robin de Jong schreef: 17 feb 2017, 11:24 Heb je je ook aangemeld als cuprijder? Want dat was wel een vereiste en ik zie je niet in die lijst staan. We hebben namelijk eerst een lijst gemaakt met iedereen die in aanmerking komt, maar je moest je wel aanmelden via de pm die je hebt gekregen. Als je dit niet hebt gedaan dan zit je er niet bij.
Die PM was al verstuurd nog voordat ik mij aanmeldde voor het kampioenschap. Ik heb die PM dus niet gehad Ik kwam er op het laatst pas bij.
In het overzicht van de teams sta ik wel rood gemarkeerd en daarmee ging ik ervan uit dat dit zo geregeld was.
Hoopte ook als cup rijder mee te rijden.
IS dit nog recht te trekken?

Je hebt gelijk Randy, is even gemist maar is nu gecorrigeerd.
Gebruikersavatar
Randy van Domselaar
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2012, 12:21
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Lelystad
Contact:

Lars Koldeweij schreef: 17 feb 2017, 19:57
Randy van Domselaar schreef: 17 feb 2017, 19:41
Robin de Jong schreef: 17 feb 2017, 11:24 Heb je je ook aangemeld als cuprijder? Want dat was wel een vereiste en ik zie je niet in die lijst staan. We hebben namelijk eerst een lijst gemaakt met iedereen die in aanmerking komt, maar je moest je wel aanmelden via de pm die je hebt gekregen. Als je dit niet hebt gedaan dan zit je er niet bij.
Die PM was al verstuurd nog voordat ik mij aanmeldde voor het kampioenschap. Ik heb die PM dus niet gehad Ik kwam er op het laatst pas bij.
In het overzicht van de teams sta ik wel rood gemarkeerd en daarmee ging ik ervan uit dat dit zo geregeld was.
Hoopte ook als cup rijder mee te rijden.
IS dit nog recht te trekken?

Je hebt gelijk Randy, is even gemist maar is nu gecorrigeerd.
Toppie TXS!!! :)
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Hele leuke race gehad,na een slechte kwalificatie.
Het wil me maar niet lukken als er het op aan komt,met de kwalificatie.
Als 18e gestart, maar vrij snel naar voren kunnen rijden.
Daarna een leuk gevecht gehad met bram jeroen en thierry waar ik de laatst genoemde licht aantikte.
In de rondte tikte.(ik was gewoon de snelste van deze groep :D :byebye: )
En de race dus als 9e finishte.

dusss de hoofdrace als 9e gestart ook dit ging goed,konmijn positie behouden.
Maar werd in de 2e ronde in de laatste bocht in de rondte getikt door william.
Terug gevallen naar plaats 16 maar kon toch weer meerdere posities goedmaken tijdens de race.
Waar ik uiteindelijk als 8e over de finish kwam.
Op naar imola.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ik heb het incident nog even teruggekeken, ziet er erg lullig uit vanaf boven..
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Hmmm
Waarom zit tom schenkels in de cupklasse.
Maar staat hij als rijder,niet als cuprijder vermeld.
Hoort tom wel thuis in de cupklasse gezien zijn rijders kunsten?
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Beetje aan de late kant, maar hier dan toch een klein race verslagje:

Kwali:
Kwalificatie liep niet helemaal volgens plan, een aantal kleine foutjes zorgden ervoor dat m'n eerste twee rondjes niet lekker liepen. In de derde ronde toch maar iets minder aggressief wat zorgde voor een redelijke tijd en pole.

Sprintrace:
Eerste echte race met safety car, op een paar rare fratsen van de sc in de warmup lap na goed bevallen. Ik had een goede start en kon een redelijk constante pace rijden. Sebring in de schemer gaf toch wel een mooi scenario en na een kwartiertje de eerste winst van het seizoen weer te pakken.

Hoofdrace:
Weer een goede start, ook wel dankzij het starten aan de linkse kant wat toch wel wat voordeel geeft in de eerste bocht, en de pace zat wel goed. Had gehoopt op het eind nog een paar 57ers te kunnen rijden echter wat inhaalmanoeuvres gooiden roet in het eten, maar dat hoort erbij. De race comfortabel uit kunnen rijden en de tweede winst te pakken.

De stream was weer top, lekker terug zitten kijken en nu op naar Imola :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Johan van Doren schreef: 22 feb 2017, 06:52 Hmmm
Waarom zit tom schenkels in de cupklasse.
Maar staat hij als rijder,niet als cuprijder vermeld.
Hoort tom wel thuis in de cupklasse gezien zijn rijders kunsten?
Je hebt een punt Johan!
Helaas laat het punten systeem dit toe dat een rijder zelf mag bepalen of hij een cup rijder is.
Ik heb dit punt al op de komende ALV agenda laten zetten.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Tom hoorde er inderdaad niet in want hij staat niet op de lijst. Per ongeluk is hij toch in de lijst in het paddock systeem gekomen. Dit is vanmorgen gecorrigeerd.
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

b:)like ok
Gesloten

Terug naar “SRVN GT Kampioenschap 2017-I”