Onzichtbare muur?

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Eerste race van mij in de dttc race 2 wil ik in de laatste bocht Elizabeth inhalen wat mislukte en ging naast de baan door het grind
Maar het vreemde was dat ik tegen een "onzichtbare muur" aan reed zie replay race 2 1717.302 - tot 1744.,194
terwijl ik gewoon rechtdoor wou rijden dat was het probleem dat ik in de laatste ronde op de baan kwam ( Sorry Ger )

Vraag is alleen hoe kan dit? als ik die onzichtbare muur niet gehad had had ik netjes rechtdoor kunnen rijden en was er niets gebeurt.
( Lekker is dan wel weer dat in de livestream " Rally rijder " genoemd wordt :shock:)

Dit is toch duidelijk een bug in het systeem!
Ohja onderste foto eerst
Bijlagen
IMG_1375.JPG
dttc.jpg
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Lijkt me inderdaad een bug Berry
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Ohja en schade geluid aanwezig in de replay zonder dat ik wat raak :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Klopt dat het een bug is Berry, maar het is absoluut niet de bedoeling dat je, als je al zó wijd gaat in de Kumho (één na laatste bocht) dat je pas een bocht verder (Arie Luijendijk) weer het circuit op stuurt zonder uberhaupt wat snelheid te verminderen.

Het is een 'wat als-verhaal' en suggestief hoor, maar ik denk persoonlijk dat als die muur daar niet stond, dat je de bandenstapel bij het uitkomen geraakt had en dan ook het circuit opgestuiterd was, en kon het net zou fout aflopen.

Het was beter geweest om voor de Luijendijk weer op het asfalt te rijden (uiterst links) en dan kijken of je de ideale lijn op komt. Dus de term 'rallycross' was wel gepast. ;)

Dat je door de bug Ger Peeters raakt, daar kun je niet zoveel aan doen, maar je had daar in eerste instantie niet moeten rijden. Leermomentje, meer niet :)
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ik zag het iig aankomen en mbt mekaar raken dat had ik met wat moeite waarschijnlijk ook wel kunnen voorkomen.
Maar wist dat er niemand dicht achter me zat dus dacht is geval van dat haal je net wel/niet doorhalen wat van toepassing gaat zijn zien we vanzelf wel :)
Vond het al met al wel op deze manier wel een passend einde voor een van mijn kant verder redelijk kansloze avond :)
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2017-I”