DTCC 2017-I | Race 15&16 Oschersleben | 18-06-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

DTCC 2017-I Race 15&16
Oschersleben
18-06-2017


Locatie
Oschersleben, Duitsland.

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (17 ronden, top 15 reversed grid, met verplichte pitstop)
21.00 uur - Warmup (5 minuten)
21.05 uur - Race 2 (17 ronden met verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2017-I
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Afwezig
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Voor de 2 coureurs in de kwali en race 2, bedankt. Mooie afsluiter zo van een seizoen.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

zeg meneer kuipers dat was in race een wel een duidelijk geval van links inhalen :D .
stofhappert die je bent..... ik dacht hou maar in want gaat anders ongetwijfeld met drie man dik fout in de bocht, maar daar rekende je natuurlijk al op :)

dtcc niet mijn ding maar ach het rijdt en dus is het leuk :lol:

zien volgend seizoen wel wat er komt en waar we aan mee doen
Ruud van Heijster
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 dec 2014, 18:24
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Venlo

Was weer een geweldige race en een tof kampioenschap!
Bedankt jongens!
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Quali verliep goed P6 (0,067 sec van P2 vandaan)

Race 1: kansloos, werd bij de start de muur in geduwd, 300+ sec schade, einde race.
Race 2: Finish op P3! Mijn eerste podium. Was vooral op eieren rijden doordat ik in ronde 2 en 3 een cut track pakte maar kon het tempo goed volgen.

Was mn eerste seizoen bij de SRVN. Einduitslag 8e en dus mn doel van top10 gehaald. Ben erg enthousiast over het niveau van de rijders, betrokkenheid organisatie en het streamen van de races. Allemaal heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Het was op zijn zachtst gezegd een enerverende avond gisteren!

In de vrije training kwam ik net wat te kort voor de snelste tijd, maar de pace zat er opzich goed in. En vraag me niet hoe, maar het eerste rondje quali liep geweldig en ik toverde er een super rondje uit :whoaoh: In de tweede ronde zelfs op een tiende dezelfde tijd gehaald, daar was ik natuurlijk erg blij mij! Eerste Pole bij SRVN b:)like

Race 1 dus van achteraan gestart en na 2 ronden achteraan de trein, besloten een gokje te wagen. Goeie pitstop gehad en daarna de eerste paar rondes met een vrije baan echt gepushed om tijd te winnen. Dat betaalde zich echt geweldig uit, want de een na de ander kwam achter mij de pits weer uit. Het liep zelfs zo goed, dat ik van P10 naar P1 ben gegaan! Na een ronde of 10 waren de banden daardoor aardig versleten en was het tempo eruit. Ik heb goed gefocussed op een goede exit om te voorkomen dat Lennart hem er naast zou zetten. Twee keer lukte hem dat bijna... Zeker de laatste ronden met roodgloeiende voorbanden en enorm veel onderstuur waren erg lastig. Maar het lukte en dus superblij met de overwinning :bierglas:

Zoals zo vaak al dit seizoen, 1 goed race, 1 slechte race. Dat beloofde al weinig goeds...
De start werd door Thierry tijdens de stream al treffend geformuleerd: een echte poepstart. Op P4 aamgesloten en besloten geen risico te nemen. P4 zou immers genoeg zijn voor zowel P2 algemeen als de winst in de Cup..
Het moment van de avond kwam na enkele rondes toen ik vlak achter Bram reed: Ik wilde geen risico nemen en remde eerder. Aanvallen zou alleen maar onnodig risico zijn geweest. Op de stream was het tegenovergestelde te zien en leek het alsof ik Bram van de baan kegelde. Een klein Lag moment verpeste daarmee de race van Bram (alweer pech dus voor hem) en ik was ook uit het ritme. In de een-na-laatste ronde iets te wijd en dus een stop/go aan mn broek. Wel uitgereden en de tijdstraf geincasseerd, maar alle kansen waren daarmee al verkeken...

Al met al een top seizoen gedraaid! P3 Algemeen en P2 in de Cup.
Organisatie, Steam en mede-coureurs bedankt :thumbs_up:

Hopelijk komt er volgend jaar een leuke tourwagenklasse voor het DTCC in de plaats. :driving:
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Ger Peeters schreef: 19 jun 2017, 12:07 zeg meneer kuipers dat was in race een wel een duidelijk geval van links inhalen :D .
stofhappert die je bent..... ik dacht hou maar in want gaat anders ongetwijfeld met drie man dik fout in de bocht, maar daar rekende je natuurlijk al op :)

dtcc niet mijn ding maar ach het rijdt en dus is het leuk :lol:

zien volgend seizoen wel wat er komt en waar we aan mee doen
Hahaha die was wel even billen knijpen inderdaad! Mooi dat je ons wel liet leven, zijn er vast genoeg die me verder hadden geduwd ;)
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Zo dat was een interessante afsluiter!

Ik maakte nog kans op winst in de Cup, ik stond tenslotte 3e op 9 punten achter leider Ruben Schenkel. In het hoofdklassement lag p7 redelijk vast. In theorie kon ik nog 2e worden, maar iedereen deed mee, dus dat was niet reëel. Wel opvallend dat er maar 12 man meededen, waarbij op Robin na de hele top 10 meedeed, dus dat maakte eigenlijk niet veel uit voor het racen.

Ik had veel getraind, met goede tijden (in vergelijking met de rest). Ik had veel meer vertrouwen in de auto dan op Imola.
De kwalificatie ging echter slecht, beleeft steken op 0,8 van m'n snelste volle-tank-tijd. M'n 1e snelle ronde spinde ik van de baan in bocht 1, de 2e ronde was slordig/matig en de ronde erna had ik een cut-track. Misschien toch een beetje de spanning voor het kampioenschap denk ik :shock:
Voordeel was wel dat ik race 1 vanaf p4 mocht starten. Met een goede race zou ik een podium kunnen scoren, hopelijk voor Jeroen en Ruben. Nadeel (voor mij) was dat Ruben pole reed, dus in race 2 zou het een lastig verhaal worden waarschijnlijk.

Race1: ik zag in eerdere races dat ik vaak wat te ver naar achteren sta op de grid. Ik schakelde dus even over naar de externe camera om te kijken waar ik stond en kon zo mooi een metertje opschuiven.
Ik had een prima start, en schoof meteen door naar p2 achter Ger. Later in ronde 1 kon ik Ger inhalen en probeerde ik een zo groot mogelijk gat te slaan totdat de anderen de iets langzamere Ger voorbij zouden komen. Dit lukte aardig en kon daarna een aantal ronden lekker aan de leiding rijden, met een prettig gat naar Jeroen. Ik zag wel dat Ruben Schenkel een vroege pitstop maakte, maar vanwege de hoge bandenslijtage en ik vrij baan had was ik eigenlijk niet van plan snel naar binnen te gaan.
Ik had geen idee hoeveel tijd je met een pitstop zou verliezen, en ik had niet echt bijgehouden wat het gat was na de stop van Ruben, dus ik kon niet inschatten waar ik na de pitstop precies terecht zou komen. De 'undercut' zou goed werken met zoveel bandenslijtage, maar aangezien Jeroen op ca 3s achter mij reed was ik van plan 1 ronde na hem te gaan, om zo de leiding te kunnen behouden (als het goed is). Na een 'anonieme' tip ben ik na 8 rondes naar binnen gegaan, had een pitstop van 12s (waar 9 mogelijk is, dus waarschijnlijk stond ik niet helemaal perfect op m'n plek) en kwam net achter Ruben de baan op.
De ronden erna had ik natuurlijk veeeel betere banden en kon eenvoudig het gat dichten, maar kwam er niet voorbij. Zoals Ruben zei kwam ik wel 2x langzij, maar niet genoeg. 1x op het rechte stuk moest ik liften toen Ruben het gat wat dichtkneep.
Bram sloot nog aan de laatste paar rondes, maar zat niet echt op m'n bumper. P2 (op 0,1s) is natuurlijk fantastisch (2e podium bij SRVN), maar ik had er niks aan voor de Cup aangezien Ruben de race won.

Race2: aardige start, teamgenoot Ruud die mij in ronde 1 voorbij liet, waarvoor dank :thumbs_up:. Had wederom een goede pace en kon Patrick inhalen na een slechte exit van hem. Ik besloot deze race iets eerder naar binnen te gaan om zo de 'undercut' uit te voeren, waardoor ik (met 2 rondjes 'Hammertime' op nieuwe banden) Gerben en Jeroen in kon halen. Virtueel lag ik p1 of 2, afhankelijk van waar Walther terecht zou komen. Dit duurde maar 1 ronde aangezien Jeroen er voorbij kwam toen ik te veel curb pakte in de laatste bocht en daardoor een slechte exit had. Walther reed eigenlijk te lang door, waardoor ik ook hem inhaalde na zijn pitstop. Ik lag weer op P2! Nu met Jeroen voor m'n neus, de andere concurrent in de Cup. Totdat Gerben mij heel licht schampt. Ik voelde niet echt een tikje, en had het misschien wat laat door, maar ik kon de auto niet meer opvangen. Nog wel als 8e gefinisht.
Enorm balen natuurlijk, al had ik achteraf gezien voor de Cup-winst niks aan weer een 2e plek, ik had Jeroen nog in moeten halen.

Toch een positieve afsluiter. Had de snelheid er echt goed inzitten, al weet ik niet of dat kwam door de setup, andere lijnen (ik zag wat verschillen in de langzame bochten), of omdat de rest misschien wat minder fanatiek had geoefend omdat het toch de laatste race was. :driving:

Mijn doelstellingen vooraf waren: top 10 algemeen, meedoen in de winst om de Cup en een keer een podium scoren. Dat is allemaal gelukt, dus ik ben zeer tevreden met m'n eerste seizoen, al had ik natuurlijk graag de cup gewonnen.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Kwalificatie was spannend! 6 man binnen 0,1 seconde! Posities 2t/m 7. Helaas was ik nr 7 haha.
Mn races gingen niet zo erg goed en heb ik het maar niet over ;)
Wel wil ik Robin feliciteren met het kampioenschap, mede rijders bedanken voor weer een mooi seizoen en de heren die de livestreams weer prima hebben verzorgd!
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Race 1 reed ik zo snel dat niemand, zelfs rfactor mij niet zag

Race 2 wel tijd om aan te schuiven voor de afsluiter.

Seizoen verliep niet zoals ik gehoopt had, druk met werk, druk met andere dingen, GT erbij.
Mocht allemaal niet zo wezen, koppie er vaak niet lekker bij.

Toch een paar leuke races kunnen rijden, paar rare schuivers meegemaakt en leuke gevechten met een aantal rijders.

Castrol Racing Team


Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2017-I”