DTCC 2017-I | Race 13&14 Imola | 28-05-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

DTCC 2017-I Race 13&14
Imola
28-05-2017


Locatie
Autodromo Enzo e Dino Ferrari, Imola, Italië.

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (13 ronden, top 15 reversed grid, met verplichte pitstop)
21.00 uur - Warmup (5 minuten)
21.05 uur - Race 2 (13 ronden met verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2017-I
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Tijdens de Indy 500? :(
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Inderdaad jammer. Dat wordt opnemen en na DTCC verder kijken ben ik bang. En tijdens DTCC TeamSpeak uit :p
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Mooie raceavond gehad!

Had vooraf weinig kunnen oefenen, dus de pace zat er nog niet echt in. Een klein gelukje was het kleine deelnemersveld deze keer, waardoor ik de schade in de quali beperkt kon houden met P7.

Daarna twee hele leuke races gehad met mooie close racing en leuke gevechten. En na de overwinning op Brands Hatch de positieve lijn door kunnen trekken met een P3 en een P2 :)

In het algemeen klassement daardoor P2 over kunnen nemen en in de Cup klasse een sprong van P3 naar de leiding gemaakt :bierfles

Nu op naar de finale, op mijn "thuiscircuit" Oschersleben. Zin in :D :D
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

'mooie' afsluiting van seizoen, de laatste laat ik voor wat het is.

nauwelijks kunnen oefenen en dit is toch al mijn meest favoriete auto en dan ook nog eens op meest favoriete baan....not!
omdat er al weinig man waren in de hitte toch maar het gasmasker opgezet en water en zuurstof fles klaargezet voor het geval dat...
race een omgekeerde grid op P2 starten.....dacht het niet, ik begin wel in de pit. Dat hadden de marchalls blijkbaar even niet verwacht, want het veld was al bijna een hele lap rond terwijl de pit lichten nog op rood stonden. Als we nog langer hadden gewacht waren we net voor het veld de baan op gekomen, dus maar door rood en een lap later meteen drivetru incasseren.....alsof het iets uit maakt
2 a 3 seconden te langzaam in mijn prive zweetcabine uitgereden en daar is alles mee gezegd.
.
race twee
vol goede moed lekker achteraan beginnen en kijken of we ergens een beetje in de buurt kunnen blijven. Zowaar een plek goedgemaakt bij de start omdat jeroen bleef staan.... laatste twee bochten voor het opkomen straight zat ik me te bedenken waar ik jeroen, die uiteraard allang aansluiting weer had, weer voorbij zou laten maar hoefde al niet meer. Nog niet nagekeken wat er precies gebeurde maar er was contact tussen jeroen en mij en was voor mij in ieder geval ongelukkig genoeg om (te hard) in de muur te landen. Pit in 300+ seconden schade en nog een training stint op enkele laps achterstand
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Zo, dat viel gewoon tegen.
Kon over 1 rondje wel de snelheid vinden, maar kwam qua race pace flink te kort voor de top. Kon maar niet met vertrouwen constante rondjes rijden, ik reed continu op eieren om rolls en cut-tracks te voorkomen.

Ik had wel een geweldig kwali-rondje trouwens, p3 op 0,1 van de pole.

Race 1, aardige start, maar een rommelige eerste ronde, waarbij ik Patrick twee keer aanduw en zelf nog een keer de curbs op wordt geduwd, met flink 2-wielen-werk als gevolg. Had daarna wel wat ruimte voor me dus hoefde niet per se meteen naar binnen. Ik had alleen de pace niet om echt aan te sluiten bij de kop. Verloor een paar seconden bij de pitstop (schoot te ver door denk ik), waardoor ik achter de groep terecht kwam, i.p.v. er middenin. Ging vervolgens in de outlap op 2 wielen het grind in in de voorlaatste bocht, waarna ik niets anders kon dan uitrijden op p7. Wel voor Jeroen geëindigd, maar ruim achter Ruben.

Race2, prima start (het gaat steeds beter), maar een beetje hetzelfde verhaal, al ging het wel iets beter. Kon nog wel 3 rondes p3 vasthouden, maar kon Sven niet achter mij houden. Viel daarna via de pitstops verder terug van 4 naar 7. Misschien dat ik beter meteen mee naar binnen had kunnen gaan om zo in ieder geval m'n positie te behouden, i.p.v. langer door te rijden om eenvoudig ge-undercut te worden. p6.

Op naar de Duitse afsluiter.

P.S. ik ben er zo langzamerhand wel redelijk klaar mee dat die auto's zo snel van de grond komen. Ik hoop dat de recente Civic-update beter is (nog niet geprobeerd), al is het dan nog afwachten of de andere auto's nog worden aangepast.
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2017-I”