DTCC 2017-I | Race 11&12 Brands Hatch Indy | 14-05-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

DTCC 2017-I Race 11&12
Brands Hatch Indy
14-05-2017


Locatie
Kent, Groot-Brittanië.

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (32 ronden, top 15 reversed grid, met verplichte pitstop)
21.00 uur - Warmup (5 minuten)
21.05 uur - Race 2 (32 ronden met verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2017-I
Gebruikersavatar
Sven Smits
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 sep 2011, 00:38
Racestuur: Thrustmaster T500
Locatie: Blijham
Contact:

Raceday!
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Kwali: Niet al te best, P14.

Race1: Superstart van P2 geeft me P1 en tot mijn stop kon ik daar blijven met een voorsprong van rond de 3 sec op de nr2. Na mijn stop kom ik net weer voor Ruben de baan op. Hij doet iets later een inhaalpoging wat niet helemaal goed ging, maar een paar ronden later maak ik een klein foutje en hij kan me voorbij. P2. Tevreden mee :)

Race2: Poepstart met de hoofdletter P, auto valt stil, iedereen kon om me heen behalve de 2 laatste auto's. Vanaf toen een inhaalrace, eerste stint veel mensen ingehaald, er werd netjes gereden! 2e stint kwam ik achter Ruben S terecht met vlak daarvoor de Ruijter. Deze gaat echter iets wijdt bij opkomen van het rechte stuk en spint, Ruben kon er om heen, ik net niet en moet vol door het grind a la colin mcrae om hem uit de bandenstapeltjes te houden. Gevecht met Ruben was weg, en Patrick reed achter mij maar liep niet in. Uitgereden op P7. Op zich niet slecht van P14, naar achteraan, weer naar P7. Leuke race!

Op naar Imola! :D
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Race 1 vanuit de pits gestart, wilde geen risico nemen.

Slechtere keuze geweest denk ik, tempo was wel lekker, banden hielden het goed tot aan de 360.
P12 finish.

R2 vanaf P16 aangevangen, ging ook wel lekker, tot bocht 1 iets verkeerd liep en ik de bandenstapel schampte, 2 rondes in de pits en uitgereden op P16.

Algemeen 2x dus net niks :(


Robin, gefeliciteerd b:)like :driving: :thumbs_happy:
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Kwali ging eigenlijk best goed. p7. Het was even zoeken naar een stukje vrije ruimte op de baan. Gelukkig letten iedereen die niet in een snelle ronde goed op.

Race 1 had ik een prima start. Kon gelijk 2 plekken pakken.
3 rondes later ging het dan mis. Robin zat bocht 1 aan de binnenkant. Ging bij het uitkomen van de bocht net iets te wijd waardoor ik met me achterband het grind raakte. De auto ging gelijk haaks om en zo vol bij Robin in de zij.
Moest helemaal achteraan weer beginnen. Had een beetje schade over gehouden aan de crash dus kon mijn tempo niet helemaal meer rijden maar toch terug kunnen komen naar p8 waar ik nog een leuke battle had met Walter op het einde.

Race 2 ging tot een ronde na mijn pitstop goed.
Had de pace er lekker in zitten en kon aanvallen op de mannen voor me. Helaas een stuur/remfout in de laatste bocht leverde een bijna spin op. In een poging de auto onder controle te krijgen nam ik Gerben ook nog mee. Door die tik tegen Gerben rolde mijn auto op z'n kop en was de race over. Jammer want de pace zat er lekker in.

Puntje van kritiek waar ik zelf ook mede schuldig aan was: Vond het weer een erg chaotische race. Heb veel mensen er zelf af zien gaan of andere eraf zien rijden.

Robin gefeliciteerd met het kampioenschap en teammaatje Ruben natuurlijk met het winnen van zijn eerste race
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Het was inderdaad een beetje een rommeltje deze avond. Ik zag dingen gebeuren die misschien aan het begin van het seizoen kunnen gebeuren, maar ondertussen naderen we het slot van het seizoen en worden er inhaalpogingen gedaan op plekken waar dit niet kan. En dit waren zeker niet alleen maar nieuwe rijders die hier bij betrokken waren maar ook mensen die al lange tijd actief zijn. Wees geduldig er is, zeker met de nieuwe pitstop regel, genoeg mogelijk qua strategie om iemand in te halen.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

twee keer de streep niet gehaald maar prima geamuseerd in close gevechten. race een allerlei snelle mannen achter me en toch een behoorlijke tijd in de weg kunnen rijden. ging goed tot ik apex bocht een miste, kwam net aan verkeerde kant van curbs en werd zand ingezogen. controle kwijt en spinde over de baan heen waarbij helaas ook nog iemand werd geraakt, scsi.
in race twee voor de pitstop lang close gevecht met Cas waar ik maar niet voorbij kwam.
na (een veel te lange) pitstop had ik net de leiders voorbij gelaten en wilde kijken hoe lang ik achter gerben aan kon blijven hobbelen, kom net met wiel op gras bij uitkomen laatste bocht en betekende weer einde actie, nu gelukkig zonder iemand dicht in de buurt.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Kwali ging super, reed m'n snelste rondje toen het moest, p3. Al maakt dit de 1e race een stukje lastiger.

Race 1, redelijke start, kon om de problemen heen rijden de eerste rondes. Had een momentje met Cas, met als gevolg een slechte exit van de linkerbocht, waarna Robin voorbij kwam 'in de bocht waar het niet kon'. Lag voor de pitsstops 8e, maar maakte een fout toen ik te veel op een auto zat te letten die de pits uit kwam, miste m'n rempunt en schoot eraf in bocht 1, kun gelukkig genoeg afremmen om de muur slechts licht en zijwaarts te raken en kon zonder schade door. In dezelfde ronde kom ik nog 2x in contact met Darilho, waarbij ik hem in de pistraat in de ronde tik omdat ik net wegreed, en hij net z'n plek opzoekt.
Door de korte baan kwam ik na mijn pitstop vlak achter de leider op een ronde achterstand terecht. Door mijn nieuwe banden was ik sneller dan Ruben, maar koos ervoor het hem niet te lastig te maken (je mag jezelf van een ronde achterstand ontdoen toch? :D ). Hetzelfde had Walther in race 2 toen hij na zijn pitstop achter mij vast zat tot ik naar binnen ging. Verder uit de problemen gebleven met p5 aan de finish, beste resultaat in race 1 dit seizoen.

Race 2 dus vanaf p3. Het bekende verhaal, ik verlies 2 plekken in de 1e ronde. De paar rondes maakte ik veel kleine foutjes waardoor ik Patrick in m'n nek had hijgen. Eenmaal in m'n ritme kon ik wat weglopen, maar kon Bram niet bijhouden. Ging voor een wat latere pitstop, om wat 'verkeer' te ontlopen, wat goed lukte. Na de stop/go van Bram opgeschoven naar p4 en daarop gefinisht. Mag niet klagen.

P.S. wat mij betreft gaat de gedeelde eerste plaats voor 'het-best-aan-de-kant-gaan-bij-blauwe-vlaggen' naar Albert en Darilho :thumbs_up:

P.S.-2: lekker enthousiast commentaar van Thierry: "oeh Lippens gaat eraf in bocht 1, jaja!"

P.S.-3: en natuurlijk de felicitaties aan Robin voor het kampioenschap en aan Ruben voor zijn eerste overwinning
Laatst gewijzigd door Lennart Lippens op 15 mei 2017, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

:thumbs_happy: Een succesvolle avond gisteren!

De quali ging aardig, een top rondje zat er niet in maar met P8 een prima uitgangspositie voor beide races. Er werd ook goed opgelet door langzamere rijders (outlaps), zeker een pluspuntje op zo'n korte baan!

In race 1 zat het mooi dicht bij elkaar, af en toe echt bumper aan bumper. Ik kon redelijk snel naar voren komen en op een gegeven moment lag ik P2. Het gat naar Gerben was inmiddels al aardig opgelopen tot een seconde of 7. Met een vrije Baan kon ik een goede pace rijden en beetje bij beetje het gat dichten. Na de pitstops kwam ik direct achter Gerben de Baan op en was het gat dicht. Een eerste poging schatte ik verkeerd in en dus een tik op de bumper van Gerben (excuus!) Daarna het gat snel weer dichtgereden en door een foutje van Gerben kon ik er bij de tweede poging binnendoor. De pace was niet bijzonder snel, maar snel genoeg en dus mijn eerste overwinning binnengesleept :thumbs_happy: Sowieso een goede race voor het team met alle drie de auto's in de top 10 b:)like

In de tweede race lang dicht achter Teamgenoot Rene aangereden, de mannen voorin waren dit keer simpelweg te snel. Door een langzame pitstop ook nog door Ruud ingehaald... Met diezelfde Ruud tot het eind van de Race nog een leuk gevecht gehad en zelfs nog een plekje gewonnen.

In het kampioenschap ineens een flinke sprong gemaakt, dus we zullen zien hoe het er op Imola aan toe zal gaan :)
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Best een K** avond.
Kwalificatie ging prima. P5

Race 1: Was prima van start maar de lol was na 3 bochten al over. Een spinnende J.Brink kwam de baan over en kon hem niet ontwijken. Vol een t-bone in de zijkant en een aardig kromme auto. Met een auto die een afwijking had aan het doorploeteren geweest.
Ondanks dat kon ik toch weer aardig de top 8 inrijden.
Tot aan de pitstop ging het nog goed. Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik niet maar had ingesteld staan dat ik niet de voorbanden wisselde maar wel de achterbanden, net verkeerd om dus....de voorbanden gingen al extra hard door het licht kromme stuur, en ik was er niet zuinig op geweest want ging ze toch wisselen....niet dus, ooops shit!
Ware het niet dat ik na de pitstop de auto ook nog eens te vroeg van de pitlimiter afdoe...drive through penalty!
Toen was het feest compleet, wonderbaarlijk alsnog 11e geworden, net buiten de puntjes.

Race 2: Zat in leuke gevechten met de DTC Toyota's, was leuk. Ergens rond P5. Het was helaas niet de avond van mijn pitstops.
Had alles nu goed en netjes ingesteld, voorbanden wisselen, achterbanden niet, schade had ik niet dus prima. Bij het inrijden van de pits raak ik net de pitmuur waardoor damage repair opeens dus weer aanstond.
Omdat mijn pitplek vrij vroeg in de pitstraat zat, had ik niet veel tijd en probeerde ik in alle haast op het gevoelige d-padje van mn stuur de "damage repair" uit te zetten voordat ik mn pitplek bereikt had, dat lukte. Stopte wel door alle haast en gedoe iets over mn stopplek.
Ware het niet dat ik hierbij per ongeluk een achterband wisselen weer aan heb gezet doordat het d-padje naar boven ook al snel per ongeluk opzij klikken is. Resultaat: 21seconden stilstaan en weg gevecht waar je inzat.

Had mn stopplek achterin de pitstraat gezeten, had ik rustig op de limiter tijd gehad alles ff goed te zetten en was dit niet gebeurd, nu was het binnenrijden, per ongeluk schade maken en die binnen 2 tellen uitzetten omdat je ook al bij je plek bent, en hierdoor ook iets erover heen stopt.....balen!
Toch nog 8e en wat puntjes als troost.

Veel pech, ongelukkigheid en eigen stommiteiten....gauw door naar de volgende!
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Ik had veel verwachtingen van deze race, technisch baantje waar op de limiet rijden beloond wordt maar als je een wieldikte over de limiet gaat dan is de race snel voorbij. Reed in practice met volle tank 1:46.7 dus had snode plannen :)

Kwali: P19
De kwalificatie was echter een drama. Ik had de hele sessie last van ontzettende lag waardoor ik 5sec per rondje verloor. Een zeer teleurstellende P19 als resultaat :(

Race 1:
Goede start, lichte touche bij de massale crash in bocht 3. Had lichte schade rechtsvoor (enkel een geel hoekje volgens het display) maar visueel zag ik achteraf dat heel mn bumper eraf lag :o Veel geprofiteerd van de uitvallers en de laatste 10 rondjes een mooi gevecht met Rene die ik ternauwernood nog achter me kon houden. Finish P7

Race 2:
Ik had en goede pace en kwam op een gegeven moment vast te zitten achter een paar rijders, dus besloten een vroege stop te maken. Dit kwam me duur te staan omdat ik na mn stop precies de leiders tegenkwam die me lapten. Hinderde Bram nog een beetje (excuus) bij de niet tactische pitexit en moest daarna veel rijders voor me laten. Kwam achter Lennart weer in mn ritme en kreeg weer vrij baan toen de top 3 ging pitten. Verder rustig uitgereden op P9.

Achteraf gezien leuke races maar door de lag in de kwalificatie was ik tijdens de races niet in mijn ritme en had een beetje een gelaten stemming.


Op naar Imola!


@Patrick, als er tijdens een stop schade gerepareerd wordt, kan je ook op spatie drukken, dan stoppen ze daarmee en kan je wegrijden. Je hoeft het niet perse in het pitmenu vooraf uit te zetten.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

@Walther... Een 1.46.7 is 2 1/4 rondje ongeveer

Castrol Racing Team


WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Albert van Mourik schreef: 15 mei 2017, 22:45 @Walther... Een 1.46.7 is 2 1/4 rondje ongeveer AfbeeldingAfbeelding

Castrol Racing Team
Zelfs met het typen op dit forum heb ik last van lag :kopstooot:
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2017-I”