DTCC 2017-I | Race 9&10 Le Mans Bugatti | 30-04-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

DTCC 2017-I Race 9&10
Le Mans Bugatti
30-04-2017


Locatie
Le Mans, Frankrijk.

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (15 ronden, top 15 reversed grid, met verplichte pitstop)
21.00 uur - Warmup (5 minuten)
21.05 uur - Race 2 (15 ronden met verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2017-I
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Er is door enkele leden aangegeven dat het rijden in de regen op dit circuit wel erg lastig is.
Hier zijn wij het wel mee eens en daarom is er besloten het weerbericht wat aan te passen.
Het forum topic en de server zijn aangepast.
Gebruikersavatar
Rudy van Buren
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jul 2013, 14:11
Racestuur: G27
Locatie: Lelystad

1 april was toch 12 dagen geleden?
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik heb dinsdag ook wat rondjes gedaan. Ja het was glad, maar echt niet zo extreem dat de regen dan maar weg moest.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik heb niet in de regen gereden op Bugatti, maar er zijn toch eerder volledige regenraces geweest in DTCC, zoals Donnington vorig seizoen.
Misschien dat 100% regen wat overdreven is, maar een beetje nat moet toch wel kunnen denk ik? Een racerace zo af en toe is wel leuk :)
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ik heb gereden en normaal gesproken ben ik het er mee eens dat het te doen moet zijn. Echter vond ik dat dit niks met regen rijden te maken had. Het kan natuurlijk zijn dat ik op een slecht moment in de server zat, maar de banden fikte weg, remmen blokkeerde en ik weet echt wel hoe je moet rijden in de regen. Ik vond het persoonlijk niet verantwoord om hier mee te gaan rijden.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Ben het helemaal met Robin eens, als de baan maximaal nat is dan heeft het niks meer met racen te maken. Stationair door de bochten en dan hopen dat je hem nog haalt is een beetje te veel van het goede. Echter op het moment dat de baan begint op te drogen wordt het juist wel weer erg leuk. Is het niet mogelijk om de regen iets minder extreem in te stellen (kortere buien?) waardoor de baan net geen rivier gaat worden? Een natte baan is altijd leuk alleen was dit denk ik iets te veel van het goede.
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Ik heb ook een aantal rondes op een kletsnatte baan gereden en das was eigenlijk niet te doen. Maar het moet toch mogelijk zijn iets minder regen in te stellen? Een beetje regen geeft juist zo'n leuke dimensie bij het racen + een beetje afwisseling op de kalender :)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Volgens mij geeft Srvn een advies en bepaalt rf2 zelf wat die daar mee doet.

Hebben races gehad op 50% en er viel geen druppel en 30% en je moest naar wets, dacht ik.

Castrol Racing Team.

Gebruikersavatar
Rudy van Buren
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jul 2013, 14:11
Racestuur: G27
Locatie: Lelystad

Puntje voor de toekomst:

Binnen rf2 is er de mogelijkheid om de natheid van de baan op te slaan, net zoals nu wel is gebeurd met de rubber file. Deze moeten dan wel als static bij een bepaalde sessie ingeladen worden, maar dat is nog altijd beter dan roepen dat het niet te rijden is en dan maar de zon laten schijnen. Je kan offline prima 'wet files' maken op verschillende percentages, waardoor je per sessie alsnog een ander grip niveau kan maken. Variëren of opdrogen in een sessie er niet meer bij dan, maar dat is binnen rf2 - nog - zo beroerd als het gebeurd dat het me geen gemis lijkt.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Je kan inderdaad niet zeggen wat minder regen en meer grip. Je bepaalt alleen de kans op regen. Dat met die profielen waar Rudy het over heeft ken ik eerlijk gezegd niet. Ik merkte gewoon dat toen ik ging rijden ik nooit het idee had dat de auto grip had en de bandenslijtage absurd hoog was. Ik vind het daarom riskant om dan maar te zeggen we zien het wel. Dan heb ik liever gewoon een leuke race, want laten we eerlijk wezen de DTCC is niet vaak saai, dan dat we maar op hoop van zegen zien hoe het gaat.

Echter hebben we natuurlijk nog even dus als er iets is wat we kunnen doen dan horen we het graag.
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Ik heb gisteravond voor het eerst op een nat Le Mans gereden, samen met Roland den Hollander. In deze sessie was de baan niet heel erg nat en na 20 rondjes (x2 coureurs) was er een droge lijn ontstaan. Ik kon redelijk aggresief rijden en reed rondjes van 1"49.

Misschien was de server al aangepast, maar onder deze condities vind ik het OK
Gebruikersavatar
Cas van de Woestijne
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 jan 2017, 20:59
Racestuur: Thrustmaster T300RS

Het regenrijden was inderdaad meer iets als schaatsen op een racebaan. Kunnen we ipv een regenrace geen nacht/avondrace doen. Hebben toch nog iets anders dan normaal.
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Ik reed vanavond een paar rondjes.. in de regen :0

Nu vraag ik me af: staan de serverinstellingen nu zoals straks in de race of moeten deze nog aangepast worden?
Als ik het nieuwste weerbericht mag geloven is de kans op regen 0%
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Leuke baan blijft het.

Kwali was wat ik er van verwacht had, p20 vd 21 (met nog 2 nakomelingen 23).

R1 lekker van de plek, kon rap een paar man pakken, zeker na de grote crash tussen 1 en 2.
Reed voor mijn doen een lekker tempo, zat na de eerste serie stoppers op P5 (heel niet gek)
Zat zelf aan ronde 10 te denken, maar nadat Robin mij voorbij kwam maar gelijk pits ingegaan... Zonder aanmelding :loser1:

Uitgereden op P12.

R2 was al vlug voorbij, drukte in het eerste gedeelte, kon overal omheen sturen.
Zat met Xio en Jesse wat te duwen en trekken, niet heel erg ofzo, maar toerwagen stijl.

Tot ik ineens een beuk rechtsachter kreeg van iemand die zelf een beuk kreeg...
Daarna nog Darilho opgevangen en samen naar de pits, 147 seconden kwijt.

Heb maar uitgereden voor het fatsoen maar leuk was het niet.
:teards:
Laatst gewijzigd door Albert van Mourik op 30 apr 2017, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Had vooraf al een slecht gevoel over de baan en dat is uitgekomen.

Kwali kon ik nog p5 pakken wat me helemaal niet tegen viel.

Race 1 niet heel goed weg.
Verloor een plekje maar door dat er wat auto's voor me buiten de baan gingen gelijk naar p8.
Ging lekker en had een goed tempo te pakken tot ik de pits in ging.
Andere setup geladen waarbij ik niet in gesteld had dat ik geen brandstof wilde tanken.
Vervolgens ook vergeten uit te zetten in mijn pit menu waardoor ik in de pits 12 seconden verloor.
Zonde want p4 was een optie geweest.

Race 2 wat beter van start.
Door wat geduw en getrek net achter me hoefde ik niet in mijn spiegels te kijken.
Kon na een paar ronden Renze pakken.
Gelijk met Renze de pits in maar mijn stop duurde langer. Pit exit kwam ik Bram tegen waar na we een paar bochten zij aan zij reden.
Kon Bram goed volgen maar hij had erg veel lag. Daardoor was eigenlijk niet in te schatten waar hij reed waardoor het voor mij onmogelijk was er dicht achter te blijven.
Had daarna een slecht exit uit de eerste chicane waardoor Gerben me kon pakken en een bocht later probeerde Sven het ook gelijk.
Met resultaat. Ik van de baan afgetikt en nog 4 plekken verloren.
Gefrustreerd verder gereden aangezien ik in 3 ronden 7 plekken had verloren.
Dat kwam me nog duurder te staan. Uitkomen laatste bocht net iets teveel curb mee gepakt waardoor ik haakt om de muur in vloog.
Te veel schade om nog door te rijden en einde race.

Het zit me niet echt mee dit seizoen....
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Q ik had voor de racedag nog geen 42er gehaald, dus zeker tevreden met een 42.6 en p13

race 1
hmm reversed grid, helemaal niet bij stilgestaan, wilde al roepen de grid staat niet goed :lol: .
voor de pit stops hier en daar lekker wat legaal in de weg kunnen rijden en na de stop in het laatste deel van de race lekker met gerben om plek gevochten. denk met p6 beste resultaat van seizoen, absoluut onverwacht

race 2
p13 een veel reëlere plek gezien mijn pace leuke close gevechten gehad maar niet veel opgeschoten :). kwam er in pit achter dat ik schade had niks van gemerkt in de race, koste me beetje tijd voordat ik in de gaten had waar ik op stond te wachten. nog kunnen pushen achter jeroen maar nergens echt er naast kunnen komen. tevreden met leuke race en p12.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

In de kwalificatie krijg ik het maar niet voor elkaar de laatste tijd, eerder met de 2 laps qualify ging dat altijd prima, terwijl je nu zelfs meer rondjes hebt, doe mij het oude kwalificatie format maar weer terug ;) Dikke halve seconde van mijn beste tijd af. P9
Was redelijk goed van start in de eerste race en kon gelijk een paar plekjes goedmaken. Zat de eerste helft van race 1 niet echt in een lekker ritme en verremde me nog eens de 1e bocht, was ook teveel bezig met hoe de banden het gingen houden, 2 plekken kwijt. Na de pitstop ging het stukken beter, zat in een prima ritme en heb kunnen doorstomen tot P4, heerlijk.

Race 2 ook lekker gereden, zat alweer in de top 5 maar zette de auto iets te laat stil en iets over mn pitvak heen.
Pitstop duurde hierdoor 3 seconden langer die ik hard had kunnen gebruiken. Een groepje van ongeveer 5 personen kwam hierdoor net langszij en kon vanaf P10 weer opnieuw beginnen. Uiteindelijk toch nog een P7 van weten te maken.
Op de eerste stint van race 1 na, heerlijk gereden en verlaat met een best tevreden gevoel Le mans, next!
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Beter laat dan nooit, maar het waren twee rommelige races afgelopen zondag.

In de Quali zaten we met een hoop mannen dicht bij elkaar qua tijden. P10 was oke, al had er nog wel wat meer ingezeten.

Door de reversed grid was het in race 1 in de eerste ronde weer flink duwen en trekken. Na de Dunlop Chicane werd er erg vroeg geremd en dus kreeg ik van Robin een tik en ging ik haaks het gras op. Zelfs met de rem vol ingetrapt geen houden aan op dat gras, dus gleed ik de baan weer op waar iedereen me gelukkig kon ontwijken... Wel flink teruggevallen en dus een inhaalrace moeten rijden. Wederom lang gewacht met pitten en dat pakte zoals al vaker dit seizoen goed uit. Op het eind nog naar Patrick toe kunnen rijden, maar de race was net te kort om het echt te proberen. P5, Prima :)

Race 2 een goede start en 3 dik door de eerste paar bochten! Voor en na de pitstop een paar leuke battles gehad. In de laatste paar ronden de druk opgevoerd bij Sven en dat leek bijna te lukken totdat ik op een van de rechte stukken door Walther werd omgetikt. Weg resultaat en met p10 nog een puntje voor de moeite.

Op naar Brands Hatch!!
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ah dat was jij dus, sorry ik zat er te dicht achter om het te ontwijken. Er werd inderdaad erg vroeg geremd, maar goed daar moeten we op anticiperen. Goed om te lezen dat de schade meeviel en je nog hebt kunnen terug vechten naar P5.
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2017-I”