DTCC 2017-I | Race 7&8 Oulton Park Island | 09-04-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

DTCC 2017-I Race 7&8
Oulton Park Island
09-04-2017


Locatie
Oulton Park Island, Cheshire, Groot-Brittanië.

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (17 ronden, top 15 reversed grid, met verplichte pitstop)
21.00 uur - Warmup (5 minuten)
21.05 uur - Race 2 (17 ronden met verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2017-I
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

q naar p13 waar ik redelijk tevreden mee was.

Race 1 dus vanaf P3 en meteen bij bocht 1 verremde ik me. gelukkig raakte ik niemand en had ik geen schade, maar achter mij knalden allerlei auto's eraf/op elkaar en ik moest wachten tgot alles weg was. Daarna van achteruit inhaalrace begonnen en uiteindelijk op p10 gekomen, hetgeen prima was.

Race 2 spinde iemand in bocht 1 en iedereen moest er om heen, maar iemand uit het achterveld torpedeerde mij toen, dus weer van achteruit beginnen. Mijn tempo was goed en toen ik zag dat ik bij een groepje rond P13 kwam dat trager was dan mij, ben ik de pits in gegaan. Daarna kwam ik echter klem te zitten achter paar achterblijvers die nog geen stop gemaakt hadden. Hoewel ik veel sneller was en eigenlijk dus ook niet met die rijders in gevecht was probeerden ze toch voor mij te blijven. Nadat ik veel beter uit een bocht kwam en naast zo'n achterbliver zat, duwde die mij het gras op, waardoor ik niet meer kon remmen en de muur in vloog. Erg jammer, want ik denk dat ik weer rond P10 of zelfs iets hoger kon eindigen. Nu was het einde race.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

zal een keer kort zijn, het had beter gekund .....
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Zo, was weer een enerverende avond. Weinig getraind, kende de baan nog van vorig seizoen dus dat zat wel goed.

Q was eindelijk eens waar ik wil zitten, top 15, op het randje maar toch.

R1 P1, mocht vanaf pole vetrekken.
Deze plek tot aan het einde vast kunnen houden "NOT"

Wat wezen stoeien hier en daar maar geen grote potten kunnen breken, paar keer last gehad van remmen die weinig gevoel gaven of blokkerende wielen (zonder rook of geluid)

Uiteindelijk op P14 uitgereden en de eerste algemene punten zijn binnen.

R2 P15, goede start, voor mij gingen er een aantal wat te bruut op de rem en moest ik alle zeilen bijzetten om geen schade op te lopen.
Verder een goede run gehad, deze race voorzijde naar mediums gegooid, conclusie tijdens en na de race was dat dat ook in Race 1 wenselijk was geweest.
P12 uiteindelijk.

Lekker veel airtime op de stream en Ruben heeft gelijk, de pace kan er zijn zonder de schoonheidsfoutjes.

Morgen F2, donderdag Gt en tussendoor nog wat RaceRoom Wtcc challenge.
Je kan er maar druk mee zijn

Castrol Racing Team.


Ps, wat was dat dit evenement tussen team genoten?

Laatst gewijzigd door Albert van Mourik op 10 apr 2017, 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik had goede herinneringen aan de race vorig jaar, waar ik als gastrijder in mijn 2e DTCC-weekend in de laatste bocht het podium verspeelde en 4e werd in de reversed-grid-race.
De snelheid was prima in de trainingen en ook de kwalificatie ging prima, 3e, maar wel op 0.9s...

R1 gestart vanaf P13, ik kon bij het uitkomen van bocht 1 teamgenoot Ruud nog net ontwijken, maar werd direct geraakt door de spinnende Bram, waardoor ik ook spinde. Er schoten zoveel mensen van de baan, dat ik als 13e weer de baan op kwam, geen schade en geen plekken verloren, wel een hoop tijd natuurlijk. Ik kwam nog wel iets dichterbij de top, maar het gat was te groot om echt aan te sluiten. Wat ook niet hielp was dat ik in de hairpin een keer de bandenstapels aan de binnenkant aantikte en vast stond :loser1: en bij m'n pitstop achteruit moest rijden om van m'n plek te kunnen komen. De laatste paar ronden had ik Ruud in m'n nek zitten die een betere pace had. Ik kon hem nog net voor blijven, en nog een plekje van Albert afsnoepen door te profiteren van een niet-goed-aan-de-kant-gaande achterblijver, resultaat p7.
Blijft toch lastig met achterblijvers, sommigen gaan heel keurig aan de kant op een mooie plek, door te liften op het rechte stuk wanneer je binnen 0.5s zit. Dit is dus perfect, waarvoor dank: https://youtu.be/mnkDpA5uWNc?t=2594 :thumbs_up:
Sommigen blijven echter vol doorrijden totdat je vol op de bumper zit en proberen dan midden in een lastige knik aan te kant te gaan, waardoor de kans groot is dat je elkaar raakt of beiden veel tijd verliest. En enkelen blijven zelfs doorpushen wanneer je er volle bak naast zit bij het aanremmen, waardoor ik mijzelf er wheel-bangend voorbij moest wringen. Ik heb moeite te begrijpen wat daar nou precies het doel van was :kopstooot:
Ik snap ook wel dat het soms gewoon lastig is, wanneer je bijv. 4 auto's in 1x voorbij moet laten, dat lukt niet altijd allemaal op het rechte stuk, je kunt moeilijk stil gaan staan.

R2 gestart vanaf P3. Weer een poepstart, ik krijg dat maar niet voor elkaar. Teruggevallen naar p7 in de 1e ronde.
In de rondes daarna onbewust heel zuinig op m'n banden geweest, waarna ik besloot zo lang mogelijk door te rijden in de hoop iets te winnen t.o.v. de mensen die eerder stopten en mogelijk in verkeer terecht kwamen. Ik kon lang goede rondetijden blijven neerzetten, en kwam zo voor Gerben de baan weer op. Ik kon aansluiten bij de druk duellerende René en Sven, totdat ik besluit de strijd aan te gaan om P3 en daarbij René van de baan tik :teards:, en ook nog teamgenoot Ruud meeneem.
Sorry René, ik zat iets te krap op de rand en dreigde met m'n linkerwiel op het gras aan te remmen, waarna ik als reactie m'n stuur wat naar rechts gooi tijdens het remmen, niet bepaald handig.
Uiteindelijk p8.
Na de diverse incidenten 2x in de punten op P7 en P8, niet heel verkeerd, maar wel terrein verloren in beide kampioenschappen.
Felicitaties aan Jeroen en Robin!

Edit: ik houd er rekening mee dat ik nog wel wat ga zakken in de uitslag van race 2...

Edit 2: Op de stream lijkt het alsof ik flink naar rechts stuur en daarmee René raak, maar al data-analyserende blijkt dat ik niet overdreven naar rechts stuur en trekt m'n auto iets naar rechts bij het neerkomen na een hobbel, waarbij ook m'n rechterachterwiel begint te blokkeren. Ach, feit blijft dat ik René van de baan rijd.
Laatst gewijzigd door Lennart Lippens op 10 apr 2017, 22:49, 5 keer totaal gewijzigd.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Lennart Lippens schreef: 10 apr 2017, 12:01
Sommigen blijven echter vol doorrijden totdat je vol op de bumper zit en proberen dan midden in een lastige knik aan te kant te gaan, waardoor de kans groot is dat je elkaar raakt of beiden veel tijd verliest. En enkelen blijven zelfs doorpushen wanneer je er volle bak naast zit bij het aanremmen,..
Wat mij betreft is dit protest waardig, sommige mensen moet helaas alles uitgelegd worden, dit lijkt mij daar een goed handvat voor. Bij de GT op Interlagos is er op een vergelijkbare manier iemand (of 2) uit de top 5 bijna afgereden, dat moet niet daadwerkelijk gaan gebeuren lijkt mij want dan is de grap er van af :P

Mag hier ook een verduidelijking voor komen in het ARR? Ik vind het onbegrijpelijk dat dit nodig blijkt te zijn als je wel eens een rechte race kijkt. Maar mijn apatisch vermogen laat mij wel vaker in de steek :geek:
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Oulton Park
Maar een paar rondes gereden vooraf maar merkte in die paar rondes dat de pace er aardig in zat dus niet veel aandacht meer aan besteed.
Kwam voor mijn doen laat de server binnen dus nog wat rondjes eruit gegooit en door naar de kwali.
Kwali ging zomaar is een keer goed. Kon een mooie p4 pakken. Helaas verprutste ik wel mijn laatste ronde.

Race 1 bij de start net een spinnende Ruud kunnen ontwijken. Verder was alles was achter me zat op elkaar geklapt dus kon rustig naar voren gaan kijken. Aantal mensen ingehaald. Ook nog een keer 2 posities verloren door iemand die mijn auto als remzone gebruikte in de hairpin. Met het ingaan van de pits kwam ik erachter dat ik dus helemaal vergeten was de ingang te oefenen en ik had niet gekeken wat de limit was.... Zo voorzichtig aangedaan dat ik met mijn stop dus 7 seconden verloor.
Jammer maar eigen schuld.
Uit kunnen rijden op p5

Race 2 had ik een redelijke start. Kon Lennart gelijk pakken maar verloor wel een plekje aan Sven.
Tot aan mijn stop op p4 kunnen rijden.
Pitstop ging beter deze keer alleen de timing was wat slecht gepland.
Kwam achter een groepje uit. Kon die jongens wel voorbij komen maar koste redelijk wat tijd.
Daarna naar Sven toe kunnen rijden die enorm veel last had van achterblijvers.
2 Ronden lang met Sven aan de stok gehad waar we een aantal bochten deur aan deur gingen.
Helaas viel het podium in het water door een tik van Lennart.
De ronde erna op hetzelfde punten nogmaals van de baan gereden maar die plek werd met terug gegeven.
Uiteindelijk p 10 geloof ik.. Jammer

Ook ik wil toch even wat kwijt over de achterblijvers.
Ik heb ook een aantal keer een achterblijver 'gewoon' in moeten halen.
Waar bij sommige het zelfs presteren nog te gaan verdedigen ook.
Kom op jongens die blauwe vlag links boven in beeld staat er echt niet voor niks.
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Quali P7 net als op Mid Ohio

Race 1; had een slechte start en werd meegenomen in de startcrash in bocht 1, kon er net niet uit blijven. Vervolgens op P11 doorgereden naar het groepje voor me, vroeg gestopt en reed uiteindelijk op een redelijk vrije baan naar voren. Kon helaas Rene niet achter me houden en finishte P6.

Race 2: Gestart als 7e, kwam goed door de eerste ronden maar na ronde 4 moest ik toch een aantal plaatsen prijsgeven, was niet assertief genoeg in het verdedigen en liet soms wel erg veel ruimte als iemand mij inhaalde. Uiteindelijk kwam ik na de stop rond P8/P9 terug op de baan. Had Ruud nog ingehaald na zijn stop en profiteerde van de crash van Lennart waardoor ik wederom P6 eindigde.

Op naar LeMans Le Bugatti Circuit!
Gebruikersavatar
Edwin Koogje
Berichten: 37
Lid geworden op: 21 mar 2017, 00:09
Racestuur: Fanatec csl elite PS4

Zowel race 1 en 2 zeer zwaar gehad was eerste race in de DTCC voor mij, wel veel geoefend maar veel ruimte voor verbetering.
Volgende race hopelijk beter.

@ Lennart, heb het filmpje gezien en dat was ik dus ;-).
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Leuke races gehad gisteravond! Oulton Park vind ik sowieso een van de leukere banen op de kalender, mooi compact baantje met veel moeilijke bochten en een paar prima inhaalpunten! Die heb ik gisteren ook goed gebruikt, want twee keer vanuit het achterveld mooi naar voren kunnen rijden met een P2 en een P7 als resultaat. Uit de problemen blijven was de sleutel tot succes gisteren geloof ik :D
Op het eind van de eerste race er een tandje bij gezet en daarmee de neus van de Toyota er na de rechter doordraaier met succes bij Patrick tussen kunnen zetten voor P2 :)

Net zoals de voorgaande reacties had ik helaas ook een van de achterblijvers die het me onnodig moeilijk maakte. Hoop dat er het volgende race-weekend wat beter op wordt gelet....
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Dubbel gevoel over de avond. Race 1 was lekker, race 2 bagger

Kwali had ietsje beter gekund maar ach P8 was prima. Halverwege de race pitstop gemaakt en kwam nadat iedereen was gestopt op P2 uit. Flink door moeten rijden maar Ruben was me langzaam aan het binnen hengelen. Kon (mede door klein remfoutje) niet voorkomen dat ik de laatste ronde een plekje moest toegeven naar P3. Jammer maar tevreden mee.

Race 2 was heel snel klaar. Had een prima start en kon direct tussen 2 man in op de eerste bocht af. Vond het toch wat tricky om als middelste auto met 3 man dik de eerste bocht in te gaan. Als er wat geknepen werd was ik de sjaak als middelste auto. Besloten er toch maar voor de veiligheid tussenuit te gaan en er achter aansluiten.
Waarom weet ik niet maar door eigen stomme schuld remde ik daardoor veel te hard voor de 1e bocht, werd aangetikt van achter en in een spin. Kwam op de curb en ging wat op 2 wielen.
Door domme pech werd ik net op het moment dat de auto terug op 4 wielen wou "vallen" in mn zijkant aangetikt en op mn dak....
en op je dak is nu dus klaar...dat was race 2 na 15 seconden :-?

Op naar de volgende!
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2017-I”