DTCC 2017-I | Race 5&6 Mid-Ohio | 19-03-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

DTCC 2017-I Race 5&6
Mid-Ohio
19-03-2017


Locatie
Mid-Ohio, Lexington, Verenigde Staten.

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (17 ronden, top 15 reversed grid, met verplichte pitstop)
21.00 uur - Warmup (5 minuten)
21.05 uur - Race 2 (17 ronden met verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2017-I
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

wat is er toegestaan bij de start mbt doorgetrokken lijnen en pit uitgang bocht een in? finish straight rechts van de lijn en ditto voor de curb in bocht een?
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Als maar net met een half wiel over de kerb gaan in de eerste bocht heb je een cuttrack te pakken.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ja maar door bewust een cut track te nemen kan je een hoop potentiële ellende besparen en plekken opleveren in de eerste bocht.....meteen bij einde pitwall lekker links aanhouden en links van (het gedrang) binnenkant curb blijven....
neem aan dat dat niet de bedoeling zal zijn maar had het graag even bevestigd gezien..
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Bewust een cut track pakken kan je op meerdere circuits.
Mocht daar een protest over komen omdat je volgens de indiener te ver buiten de baan gegaan bent, dan kan je daar een straf over krijgen.

Ga je volledig aan de andere kant van de curb rijden ben je zeer strafbaar bezig, pit exit heeft niks te maken met de normale racelijn.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

:)
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Waren twee leuke races maar het eindigde in mineur

In race 1 kwamen we met vier man breed niet door de eerste bocht waardoor het op elkaar klapte. Na de tweede bocht werd ik de pas afgesneden waardoor ik op p17 bij bocht drie aankwam. Heb een vroege stop gemaakt en met een vrije baan naar p7 gereden.
Race 2 ging erg goed tot aan lap 14; reed op P4 waarna mijn internet verbinding een hick-up gaf en connection lost volgde. Jammer veel punten verspeeld. Hopelijk heeft het geen lag stoot bij anderen veroorzaakt.

Wel een leuke baan; Mid Ohio.

Op naar Oulton Park!
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Mid-Ohio

Kwali ging best aardig. Had niet het perfecte rondje en p9.

Race 1 ging bij de start fout. Weet niet of er iemand aan de binnenkant zat of ik aangetikt werd maar moest weer achteraan beginnen.
Na 3 rondes achter een groepje terecht gekomen wat me teveel tijd ging kosten dus vroeg naar binnen gegaan.
Dat pakte prima uit en p8 was voor mij.

Race 2 Had ik zowaar eens een goede start. Kon lekker mee komen en door wat foutjes van andere gelijk wat plekken doorschuiven.
Lekkere inhaalactie op Lennert gehad. Buitenom na het rechte stuk.
Arjan had de pace er niet echt in zitten in het begin en probeerde hem op dezelfde manier te pakken maar helaas ging dat fout.
Raakte hem net op de achterkant waardoor Arjan haaks om de grindbak in ging. Excuus daarvoor.
Lennert kon er daardoor weer voorbij en teamgenoot Ruben zat ook gelijk in de kofferbak.
Ronde 8 of 9 een stop gemaakt. Na de stop had ik wat minder pace. En Ruben kon na zijn stop gelijk aansluiten.
Laatste paar ronden nog een leuke battle gehad maar helaas door een foutje in de laatste sector kon Ruben er nog voorbij komen.
P6 Was prima en had ik vooraf niet verwacht.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Kwali ging weer lekker: p4, op 1 seconde van de pole, dat dan weer wel. De verschillen waren groter dan anders.
In de trainingen wilde het maar steeds niet lukken om de auto op 4 wielen te houden, tot vrijdagavond, toen het kwartje viel en ook de snelheid kwam.

Race 1: het is een bekend recept inmiddels, binnen 10 meter heb ik links en rechts een witte auto langszij...Ik had geen slechte start dacht ik, maar blijkbaar doen zij het het toch ietsjes beter.
T/m bocht 2 ging het goed, kon uit de problemen blijven, maar daarna ging het mis...Excuus Walther, ik wilde iets naar rechts opschuiven om alvast ruimte te maken voor Jeroen Brink die vanuit het gras terug de baan op zou komen. Ik had niet door dat je zo dicht naast/achter me reed.
Ik draaide om de linker voorkant van Walther heen en bleef dwars op zijn neus plakken, waarna we zo nog een tijdje doorgleden over het gras. @Walther, misschien dat het tijdsverlies voor beiden iets minder had kunnen zijn wanneer je had geremd toen ik vastzat aan jouw voorkant. Nu rolden we zo'n 6s door zonder echt tot stilstand te komen. Ach, we zullen het nooit weten :)
Aangesloten op p24 en vanaf daar aan een inhaalrace begonnen. Heb leuke gevechten gehad, nog wat lak uitgewisseld en geprofiteerd van fouten van anderen. In de laatste ronde nog net het laatste puntje kunnen pakken met p10, dat had ik toch niet meer gedacht na lap 1.

Race 2: vertokken vanaf p4, in bocht even een angstig momentje op 2 wielen. Ik had pas vrij laat door dat ik op 2 wielen reed aangezien ik gefocust was op de bumper van Jeroen Brink en niet direct doorhad dat we allebei synchroon kantelden :loser1: . Ik zakte alleen wel terug naar p7 en verloor daarna nog een plek aan René de Ruijter (mooi actie inderdaad, en ik heet Lennart, niet Lennert :D)

Vanaf dat punt ging het beter, had een goede constante/foutloze pace en kon profiteren van het contact tussen René en Arjan, kon een klein gaatje slaan naar René en Ruben en profiteerde van het wegvallen van Sven en de technische problemen bij Walther. P4 als eindresultaat, prima!

Felicitaties aan de winnaars en in het bijzonder teamgenoot Ruud met zijn eerste podium bij SRVN :bierglas:
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Hehe, ik had zes seconden nodig om te realiseren dat enkel gas geven geen soelaas zou bieden :)
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

race een
denk dat ik links naast jou zat Rene met vier man dik bocht een in ging inderdaad niet, ik kon geen kant op toen jullie naar links kwamen. had ook niet in de gaten dat we er vier breed reden. volgens mij schoof jij dwars voor me voorbij tikte je aan voorkant aan maar recht duwen werkte niet. Ik kwam iets beter weg en kon een tijdje later met wat geluk weer redelijk aansluiten achter Arjan in de top 10. Beetje prikken af en toe maar daar werd de deur steeds netjes dichtgedaan, was leuk. Arjan ging pit in dus dacht dan ga ik nog even door en pushen, kijken of het zo lukt om voorbij te komen. Dus ik even later de pit in en dan vergeten dat ik in in bocht een in de kluts had gezeten, schade aan laten staan en dus 30 seconden extra aan repairs :kopstooot: aan de broek. Scheldend op mezelf de pit uit en dan de limiter te vroeg uit en 10 seconden stop en go aan de broek maakte het fiasco compleet :byebye: .

race twee
in ieder geval zonder veel problemen bocht een doorgekomen. Maar ging al in de tweede lap te hard over het hobbeltje en heb samen met de achter me pushende Jeroen een arabier flicflac gemaakt. Ik kwam wel op de wieltjes terecht en kon gewoon door en auto voelde daarbij zowaar ook nog normaal aan. Kon aansluiten achter groepje net buiten de top 10. Maar even later was het weer raak in bocht een. Voor de finish straight stond iemand dwars op de baan en we kwamen er met vier of vijf man net langs. Ik had een wat betere exit als Darilho en zat bij het insturen in bocht een aan de binnenkant. Werd daarbij aan de rechterachterkant geraakt en ging abrupt hard rechtsaf de muur in, wiel weg en motor dood. gevalletje korte race zo.

Leuke baan, maar toch maar snel op naar de volgende.
Gebruikersavatar
Darilho da Conceição
Berichten: 157
Lid geworden op: 06 mei 2015, 23:02

Ger ,
k heb de beelden even terug geken, over het moment waar jij het over hebt.
bij deze, SORRY!.. voor de tik, waardoor jij je race zo vroeg moest beindigen.
Ik had geen idee, dat je aan binnen kant zat, anders had ik je echt wel wat ruimte gelaten. misschien lette ik net even op de wagen achter en voor me, en toen ik instuurde, zag ik ineens een felle flits voorbij komen.
al kreeg ik zelf ook een ultraminiscuulmicrotikje , van die wagen achter me op het moment dat ik instuurde...

nogmaals Sorry !
Laatst gewijzigd door Darilho da Conceição op 20 mar 2017, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Hahaha geen probleem was mooie kolonne zo twee aan twee.
Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

hahaha Ger,
Die flicflac was mooi he? Ik was zo gefocused op jouw bumper dat toen ik m op zijn kop zag ik dacht daar iets aan te moeten doen. Ik heb alle reclames mee kunnen lezen in ieder geval :)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Race 1 top start vanaf de 1 na laatste plek.
Kon gelijk een paar man pakken door het midden, werd daarna de pas afgesneden.
Een paar meter verderop kwam er ineens een auto van rechts (voorrangsregels niet van toepassing), waardoor ik gelijk mijn voorbumper kwijt was.

Vroeg gestopt voor andere achterbanden, de mediums wilden geen temperatuur opnemen, de softs deden dat daarna een stuk beter.

Race 2... Auto wilde niet van de plek, dus ook het laatste plekje verloren.
Nog vroeger gestopt, want de truc met soft achter werkte wel voor mij.
Alleen de keuze op medium laten staan.
Na bocht 1 bandje naast de curb en er hard af, lekke band en stuur wat scheef. Weer de pit in, maar daarna niet meer in ritme kunnen komen.
Paar handstanden gedaan en maar gestopt...

Beetje door het veld zitten bladeren om vervolgens teamgenoot Smits hetzelfde te zien doen .

Castrol Racing Team.


Ruud van Heijster
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 dec 2014, 18:24
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Venlo

Geweldige eerste race!
Voor het eerst podium gehaald :thumbs_happy:

Race 2 ging ook wel lekker, uiteindelijk 10e geworden.
Nog een leuke battle gehad met Twan Capellen en in de laatste ronden nog kunnen inhalen.
Gebruikersavatar
Paul van Leusden
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jan 2017, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T500 RS
Locatie: Amsterdam

Ruud volgens mij zat ik tegen je aan in de pitstraat sorry nog daar voor.
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2017-I”