DTCC 2017-I | Race 3&4 Poznan | 05-03-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

DTCC 2017-I Race 3&4
Poznan
05-03-2017


Locatie
Poznan, Polen.

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (14 ronden, top 15 reversed grid, met verplichte pitstop)
21.00 uur - Warmup (5 minuten)
21.05 uur - Race 2 (14 ronden met verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2017-I
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Leuke baan, lekker ritme, lekkere setup dankzij teamgenoot.

Race 1 slechte start omdat er een wagen voor mij in zijn neutraal aan de race wilde beginnen.
Lekker gevochten met Paul van Leusden.

Race 2 per ongeluk gestart op default setup, ging lekker, goede start vanaf P23 naar P12.
Maak 1 foutje, glij het bos en toen ineens met 250+ km per uur weggezakt in het diepste der aarde.

Weg punten weg alles.

Leuke avond naar de knopjes.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Geen leuke baan, geen lekker ritme en geen lekkere setup.

Kwali pas p14 en p2 in Race 1 dus.

Verloor in de eerste ronde gelijk een paar plekken.
Ronde 6 ging ik naar binnen en kwam achter Robin en Bram de baan weer op.
Die kon ik natuurlijk niet bijhouden en achter met zat Lennert in me nek te hijgen.
Leuke battle gehad tot het einde van de race en positie kunnen houden.
p6 was ik tevreden mee gezien mijn pace.

Race 2 een paar kleine aanpassingen gedaan aan de setup.
Dat voelde al beter en was lekker op weg.
Tot ik opeens uit het niets in het gras naast de baan lag.
Een lagstoot deed me de das om.......

(EDIT) Dit kwam omdat er personen uit de server gegaan waren.

RC ik hoop van harte dat hier nu toch eens een keer keihard tegen word opgetreden.
Laatst gewijzigd door René de Ruijter op 06 mar 2017, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Darilho werd uit het spel gezet door een crash van rF2, hij wilde gewoon een pitsstop maken maar werd eruit gegooid.
Jeroen is wel vertrokken of ook gecrashed.
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Mijn avond begon wel goed, het is niet mijn favoriete baan en ook de kwali ging niet best P10.

Race1: redelijke start, werd wel door een paar man ingehaald. Kon uit de problemen blijven en mensen voor mij reden elkaar eraf. Een rode auto kon ik redelijk makkelijk inhalen en zo lag ik P2 achter mijn teamgenoot. Tijd voor pitstops, dit ging prima en na alle stops lag ik ool weer 2e. Robin zat achter mij en ik wist al dat ik wel iets kon verdedigen, maar dat ik uiteindelijk toch ingehaald zou worden. Buitenom ook nog;) gave mive Robin. P3 mijn deel! Top!

Vol goede moed op naar race 2, of toch niet? Rfactor deed heel lang over het laden van de baan en toen ik er eindelijk inzat zag ik alleen jeroen brinks en verder niemand. Reboot, wil steam niet meer starten...nog een reboot maar steam wil niet opstarten... ik wil de serverleiding nog bedanken voor het wachten, dat was fijn :) maar helaas kreeg ik steam niet aan de gang, steam opnieuw geinstalleerd werkt ook niet.

Mocht iemand nog ideeen hebben over het steamverhaal dan hoor ik het graag ;)
Laatst gewijzigd door Gerben Kelly op 06 mar 2017, 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sven Smits
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 sep 2011, 00:38
Racestuur: Thrustmaster T500
Locatie: Blijham
Contact:

Champagne en de bloemen gaan weer mee naar Het Hoge Noorden. :D
Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

René de Ruijter schreef: 05 mar 2017, 22:03
Dus ik wil graag Jeroen Meijer en Darilho de Conceicau nomineren voor de EIKEL VAN DE AVOND award.
Bedankt mannen jullie hebben weer een race verpest voor een aantal mensen.

RC ik hoop van harte dat hier nu toch eens een keer keihard tegen word opgetreden.
Hoi Rene de Ruijter,

Ik ken jou niet en jij kent mij niet. Dus de manier hoe je mijn naam gebruikt op dit forum bevalt me totaal niet.
Ik zou niet weten hoe ik jouw avond en die van meerdere mensen verpest heb?? Ik ben zelf volgens mij in de 1e bocht eraf geramd. En dat was klaar. De 1e race heb ik me fatsoenlijk opgesteld en niemand zijn avond naar de kloten geholpen volgens mij.

Maar ik vind het prima. Jullie treden maar op. Ik zie mijn ban van de servers wel tegemoet.

En rene.......jij nog een fijne avond......

Stumper.

gr,

Jeroen.
Laatst gewijzigd door Jeroen Meijer op 05 mar 2017, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Jeroen, Rene doelt op het feit dat
jij de server verliet tijdens de race, wat niet mag. Dit kan namelijk lag-problemen veroorzaken (waar Rene waarschijnlijk last van had)

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Lennart Lippens schreef: 05 mar 2017, 22:42 Jeroen, Rene doelt op het feit dat
jij de server verliet tijdens de race, wat niet mag. Dit kan namelijk lag-problemen veroorzaken (waar Rene waarschijnlijk last van had)

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Hoi Lennart,

Dat veranderd mijn verhaal wel iets dan.
Ik had dit waarschijnlijk wel moeten weten. Maar ik wist dit dus niet. Had wel gelezen ergens dat esc niet ingedrukt mocht worden. Nu weet ik dus ook wat hier mee bedoeld word.

Mijn excuus aan iedereen die last van mijn actie heeft gehad. Het zal niet meer gebeuren. @rene: Ik neem je eikel bokaal met liefde van je aan.......

Gr,

Jeroen.
Thierry van der Heijden
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 sep 2011, 22:04
Racestuur: G27
Locatie: Helmond

Jeroen Meijer schreef: 05 mar 2017, 22:48
Lennart Lippens schreef: 05 mar 2017, 22:42 Jeroen, Rene doelt op het feit dat
jij de server verliet tijdens de race, wat niet mag. Dit kan namelijk lag-problemen veroorzaken (waar Rene waarschijnlijk last van had)

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Hoi Lennart,

Dat veranderd mijn verhaal wel iets dan.
Ik had dit waarschijnlijk wel moeten weten. Maar ik wist dit dus niet. Had wel gelezen ergens dat esc niet ingedrukt mocht worden. Nu weet ik dus ook wat hier mee bedoeld word.

Mijn excuus aan iedereen die last van mijn actie heeft gehad. Het zal niet meer gebeuren. @rene: Ik neem je eikel bokaal met liefde van je aan.......

Gr,

Jeroen.
http://forum.srvn.nl/bestanden/SRVN_ARR_2017-1_v2.pdf wel even doorlezen volgende keer aan het begin van het seizoen, je zal vast niet de enige zijn die dat niet gedaan heeft ;)
Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Thierry van der Heijden schreef:
Jeroen Meijer schreef: 05 mar 2017, 22:48
Lennart Lippens schreef: 05 mar 2017, 22:42 Jeroen, Rene doelt op het feit dat
jij de server verliet tijdens de race, wat niet mag. Dit kan namelijk lag-problemen veroorzaken (waar Rene waarschijnlijk last van had)

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Hoi Lennart,

Dat veranderd mijn verhaal wel iets dan.
Ik had dit waarschijnlijk wel moeten weten. Maar ik wist dit dus niet. Had wel gelezen ergens dat esc niet ingedrukt mocht worden. Nu weet ik dus ook wat hier mee bedoeld word.

Mijn excuus aan iedereen die last van mijn actie heeft gehad. Het zal niet meer gebeuren. @rene: Ik neem je eikel bokaal met liefde van je aan.......

Gr,

Jeroen.
http://forum.srvn.nl/bestanden/SRVN_ARR_2017-1_v2.pdf wel even doorlezen volgende keer aan het begin van het seizoen, je zal vast niet de enige zijn die dat niet gedaan heeft ;)
Jawel. Zeker doorgenomen. Maar tussen lezen en begrijpen zit nog een veld. Het was vandaag mijn 2e race en van ervaring kan dan geen sprake zijn. Neemt niet weg dat ik mijn huiswerk beter had moeten doen.

Nogmaals excuses aan alle gedupeerden. Het zal niet meer gebeuren.

Gr,

Jeroen meijer ( winnaar van de eikel van de avond bokaal) Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Indien je een conflict of een probleem hebt met mekaar PM diegene even en gooi het niet op het forum!
Dank u wel.
Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Jos van der Sterren schreef:Indien je een conflict of een probleem hebt met mekaar PM diegene even en gooi het niet op het forum!
Dank u wel.
Hoi jos,

Je hebt helemaal gelijk. Maar ik denk dat rene een algemeen frustratie punt binnen de vereniging wilde aanduiden. En ik vat het verder dus niet personelijk op.

Behoudens dat iedere coureur van srvn zijn huiswerk moet doen. Wat ik heb nagelaten klaarblijkelijk. Zou een oplossing kunnen zijn om bij elke race een rijdersbriefing te houden.

Ik heb dit gezien bij de 1e race van het seizoen. Maar ik snap dat mensen soms te druk zijn met het beheren om dit elke race te doen.

Maar voor nieuwkomers zoals ik zou het wel ontzettend helpen.

En nu op naar de volgende race. Genoeg hieroverAfbeelding

Gr,
Jeroen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Post even aangepast.
Moest idd even mijn frustratie kwijt.
Maar geloof dat mijn punt duidelijk was.

Op naar Mid-Ohio
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Voor mij de eerste keer op Poznan. Vond het een trickie baan, maar qua rondetijden zat ik er aardig bij, quali op P5 :)

In race 1 een goede start, al was het in de eerste ronden wel dringen en goed oppassen geblazen. Hier en daar wat verf uitgewisseld en wat kleine tikjes gehad. Mn stuur redelijk krom, maar de avensis was op de baan te houden. Het was een spannende race, uiteindelijk van P10 naar een mooie P4 gereden.

Vlak voor de start van de tweede race kreeg ik dezelfde problemen als Gerben Kelly. Rfactor hield er mee op... Kon nog wel op tijd opnieuw de server in, alleen bij het rejoinen schijnbaar toch iets misgegaan aangezien de andere deelnemers voor mij niet meer zichtbaar waren. Auto in de pits en de race dus helaas via de livestream moeten volgen. Baal er flink van, want de gang zat er goed in en er stonden veel punten op het spel! :kopstooot:
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Niet echt fan van deze baan en dat heeft vooral te maken met de curbstones, maar goed een nieuwe uitdaging. De eerste race ging niet helemaal zoals plan, ik zat een beetje vast in het gedrang en kon dus niet snel naar voren. Ik besloot om in ronde 4 dan maar naar binnen te gaan, maar helaas had ik de pech dat mijn pitstop langer duurde. Ben benieuwd waar die verschillen vandaan komen. In eerste instantie dacht ik dat Gerben de leiding had weten te behouden, maar achteraf reed Sven daar dus nog voor. De banden van Gerben waren iets beter, maar ik kon uiteindelijk het gat dichtrijden. Wat volgde was een leuk gevecht waar we elkaar beide ruimte gaven. Uiteindelijk was het genoeg voor P2.

Race 2 ging zoals ik hoopte en ik kon de race van begin tot eind leiden met Bram daar niet ver achter, een mooie 1-2.

Op naar Mid-Ohio, een baan die ik wel kan waarderen. :)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Eerste race 13.9 stop,tweede race 10.8.
Had race 1 iets schade blijkbaar race 2 niet. Weet niet wat de tijden bij jou waren?

Castrol Racing Team.

Gebruikersavatar
Willem van Oosterhout
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 dec 2016, 20:15
Racestuur: Logitech G29

Mijn eerste ervaring met SRVN was een succes !

Quali P17 - tevreden want tijdens het trainen vooraf kwam er niks meer zoals ik wilde :D

Race 1 - easy start, goed weggekomen en direct wat plaatsen kunnen pakken. Geen echte gevechten gehad en maar dat is niet erg. P11 als resultaat was top !

Race 2 - weer een goede start en mooi kunnen knokken in het middenveld. Helaas met Jeroen Meijer in aanraking gekomen, kon niet verder naar links meer man.... contact was het gevolg. Vloog over de baan maar gelukkig niemand anders geraakt. Volgende keer gaan we er weer voor !!

Daarna zelf nog de nodige fouten gemaakt om ik moest wennen aan de schade linksvoor, hierdoor leek het wel alsof mijn linkerband 10x sneller slijt...

Vroege pit gemaakt, verkeerde banden keus koste me later in de race snelheid in de bochten. Maar wel super genoten van de gevechten met Cas !! Dat was top ! P16 alsnog kunnen finishen na achteraan gelegen te hebben.

Op naar de volgende !!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

race een was helaas te snel voorbij, kwam lekker weg bij de start en kon voor Rene kruipen en zowaar een tijdje op p2, maar Sven wist me al snel voorbij te steken. Kreeg daarna al snel ergens een duwtje waar iemand een gaatje zag wat er niet was maar kon hem nog net recht trekken. Rondje later was het prijs bij aanremmen bocht een, kon in hem na een ongelukkige dubbele hutsekluts niet meer houden en er volgde voor mij een driedubbele rietberger. hoorde niet op die plek thuis qua pace maar toch jammer dat op deze manier abrupt afliep , had nog wel wat langer in de weg willen rijden :).

race twee vanaf p13 een voor mij veel reëlere plek. Zeker in begin rustig aan gedaan en eigen pace gezocht. leverde uiteindelijk wat leuke gevechten op. Aan het eind nog een streepje bijgezet en geprobeerd om Sven in een foutje te pushen maar trapte ie niet in ;). zonder meer tevreden met p7 in tweede race.
Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Willem van Oosterhout schreef: 06 mar 2017, 11:49
Race 2 - weer een goede start en mooi kunnen knokken in het middenveld. Helaas met Jeroen Meijer in aanraking gekomen, kon niet verder naar links meer man.... contact was het gevolg. Vloog over de baan maar gelukkig niemand anders geraakt. Volgende keer gaan we er weer voor !!
Klopt Willem. Was mijn fout. Ik ging iets van mijn lijn af en had je niet gezien. Sorry nog.
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2017-I”