DTCC 2017-1 | Race 1&2 Zandvoort | 19-02-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

DTCC 2017-I Race 1&2
Zandvoort
19-02-2017


Locatie
Zandvoort, Nederland.

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (14 ronden, top 15 reversed grid, met verplichte pitstop)
21.00 uur - Warmup (5 minuten)
21.05 uur - Race 2 (14 ronden met verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2017-I
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Nou dat was leuk begin, eerste race met nieuwe regelement en zie daar P15 in q dus pole in race 1 :).
Start ging goed en ik kan ruim 5 rondjes op kop blijven.
Toen schoot ik er af en was het een kwestioe van redden wat er te redden valt en uiteindelijk P8 waar ik zeer tevreden mee ben.
Race 2 vanaf P15 geen heel gekke dingen gedaan en alleen wat tijd verloren in de pitstop (dooprgeschoten en daarna kwam ik niet goed eruit door auto schuin voor mij, maar uiteindelijk P13 met wat leuke gevechten.
Leuke avond gehad :)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Na een redelijke doordeweekse avond in de Gt, vanavond de Dtcc aanslingeren.

Kwali was gewoon k lote, kort en krachtig.
P26 van de 26 op een aardige achterstand, waar het aan lag geen idee.

R1 lekker vol erin, bij de start tussen de 2 gastrijders door kunnen pielen en het geduw en getrek ontweken voor mij, tot aan het scheivlak waar ik naast Roland den Hollander zit, die net als 2 andere Rtse wagens spint (teamleiders?) en tikt mij per ongeluk in de rondte.
Daarna lekker onbevangen mijn rondjes gereden en reed gewoon 2 seconden sneller dan in de kwali :cry:

P14 werd het uiteindelijk, dus helaas geen punten :-?

R2 iets meer drukte voor me, weer tussen de gastrijders door, maar iets in de verdrukking rond de tarzan.
Later in de audi s ook nog een moment met een schoonspringende toyota en Berry Witman en ik die op hetzelfde stukje willen rijden.

P17 op het allerlaatste moment omdat Walther Berk zijn auto de laatste ronde nog in de puinpoeier reed.
Laatst gewijzigd door Albert van Mourik op 19 feb 2017, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

We zijn weer begonnen :)

Kwali ging niet heel erg lekker..
Trager dan ik gereden had met racesetup en P11 of 12.

Race 1 ging wel lekker.
Kon bij de start een plekje pakken en lekker aanhaken bij de mannen voor me.
Besloten een stop te maken in ronde 5 wat aardig uitpakte.
Kwam als 7e over de streep.

Race 2 begon goed eindigde minder door een eigen fout.
Lag na 1 ronde 10de en kon niet dichterbij komen aan de mannen voor me.
Pitstop gemaakt in ronde 6 waarna ik met verse banden de chicane iets te strak pakte.
Mooie koprol gemaakt en een aantal auto's die me niet meer konden ontwijken resulteerde in een kromme wagen.
Daardoor werden de banden nogal warm en was het dus lastig bochten nemen.
Race wel uit kunnen rijden met p12 als resultaat.
Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Mijn 1e race ooit,

Uren, dagen, maanden getraind op Zandvoort om toch iets van mijn onervarenheid te verbloemen als het er echt op aan gaat komen. Ik heb denk 20 verschillende setups opgeslagen voor dit circuit. Maar......Ik was er klaar voor. Mijn allereerste online race. En dat binnen een hele mooie omgeving die SRVN heet.

Ik had geen al te hoge verwachtingen. Mijn trainingstijden lagen rond de 1.43 laag en als ik een mazzel ronde had dan kon het weleens 1.42 hoog worden. Ik wist dat de beste tijden in de 1.40 zaten. Dus mijn doelstellingen waren voor deze race om niemand van de gevestigde orde van de baan te rammen en in ieder geval de finish te halen. Aangezien Zandvoort behoorlijk technisch is kon ik niet meer van mijzelf vragen.

De dag kwam dichtbij en ik had alles voor mekaar. Behalve de pitstop die zou ik Zaterdag wel even doornemen. Dus alle knoppen ingesteld. Pit strategie bepaald en een aantal keer geoefend. 10 sec voor de pitstop zou een prima uitgangspunt zijn vond ik. Alleen even de voorbanden en starten met benzine voldoende om de race uit te rijden. Immers ik had een prima setup die met niet al teveel vechten de banden redelijk heel hielden.

Het werd moment supreme. De zenuwen begonnen mee te spelen (toch grappig voor een spel) en ik begon te twijvelen over mijn setup. Tijdens het warm rijden met 30 andere mensen was het toch ineens helemaal anders dan met 2 of 3 man op de server. Ik reed ineens slecht en mijn setups klopte voor mijn gevoel niet dus begon ineens toch wat aan de bandenspanningen te veranderen.

Hoppa daar was dan eindelijk die qualificatie. 1:43 zou iets moeten zijn voor rond de 12e plek. Maar ik bakte er helemaal niets van en mocht blij zijn dat ik nog op een 19e plek mocht starten.

Toen was daar de start. vaak zat geoefend dus ik wilde daar mijn voordeel pakken. Dat lukte redelijk. Ik pakte een paar plaatsen en was mijn hoofd doelstelling voorbij. Ik had niemand eraf geramd en zat redelijk veilig rond de 15e plek. Na ronde 6 of 7 zou ik mijn pitstop maken. En rond ronde 7 zat ik vlak achter mijn teamgenoot Cas van de Woestijne. Ik had mijn pit menu de ronde ervoor goed ingesteld. en De crew had mij al gemeld dat ik binnen kon komen. In de arie luyendijk bocht meld ik aan mijn teamgenoot Cas dat hij zich geen zorgen hoefde te maken want ik ga naar binnen. Op dat moment is Cas voor mij weg. En duikt op in mijn auto. (lag momentje) en ik ga de pits in.

In de pits zie ik ineens iemand op mijn plek staan en ik twijvelde. Werkt dit nu echt zo in rfactor 2? je deelt allemaal dezelfde plek?? Immers, de pijl stond op zijn auto. Ik dacht. Het zal wel net zo werken als Assetto corsa dus ik duik op mijn plek zo zijn auto in. (sorry daarvoor) Een crash dus. Eenmaal op mijn plek zie ik dat uiteraard de schade aan mijn auto ook gerepareerd moest worden. Dit kon ik in de korte tijd niet even snel aanpassen. Dus daar stond ik dan. meer dan een minuut in de pits. Jammer dan.

Doelstelling is finishen. Dus dat heb ik de rest van de rondes dan ook maar gedaan en hopen op een betere 2e race.

2e Race leek meer op de standaard van SRVN. Een lekkere start gehad van helaas p19. Want dat was de plek na die terleurstellende quali, Maar ik kon aansluiten op een leuk groepje. Mijn pits had ik uitgesteld tot de 8e ronde. Ik dacht dan kan ik ook
niet zo snel iemand tegenkomen.
na de pitstop sloot ik aan in groepje met ik meende Renze Brink en ik zag dat mijn pace iets hoger was dan die van hem. Wat ik vreemd vond want hij is immers sneller in de trainingen gebleken maar ik kon de aanval inzetten en ik dacht dat ik geslaagd was. Maar toen bleek dat mijn banden niet de juiste temperatuur hadden en ik spinde. Ook nog een toucher met de muur.

Dus de laatste paar ronden moest ik met een kapotte suspension nog vechten voor mijn 15e plek.
maarrrrr. Ik heb mijn 1e punt binnen. En niemand van de baan geramd.

Tot de volgende race,
jeroen Meijer.

PS: mijn complimenten voor de organisatie, Alles was netjes voor mekaar. De rijders briefing voor de race door Martijn huisers was voor mij een verassing. De stream was zoals altijd leuk om te kijken en voorzien van proffesioneel commentaar. Hulde :)
Laatst gewijzigd door Jeroen Meijer op 20 feb 2017, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Eenmaal in de pits kan je na het banden wisselen op spatie drukken om de reparatie te annuleren. (staat ook in het chatvenster op dat moment)

Castrol Racing Team.

Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Albert van Mourik schreef: 20 feb 2017, 00:36 Eenmaal in de pits kan je na het banden wisselen op spatie drukken om de reparatie te annuleren. (staat ook in het chatvenster op dat moment)

Castrol Racing Team.
Zal ik meenemen de volgende keer. Bedankt voor de tip Albert.
Toch vond ik het terleurstellend dat je hiermee rekening moest houden. Dus ondanks dat de Rfactor 2 een geweldige sim is. Zou dit toch niet iets zijn waar je als racer rekening mee moet houden.

Wie weet doet de developer er iets mee.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

In het pit menu kan je ook aal aangeven geen reparatie te willen. Alleen moet je dan wel doorhebben dat je schade hebt

Castrol Racing Team.

Gebruikersavatar
Rudy van Buren
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jul 2013, 14:11
Racestuur: G27
Locatie: Lelystad

Ik las op de voorpagina dat 2015-1 het laatste seizoen was wat ik gereden had bij SRVN, dus het was al even geleden!

Eind vorig seizoen het verzoek van André gehad of ik er oren naar had om weer is mee te rijden, en zo gezegd zo gedaan.

Kwalificatie in de nieuwe opzet ging goed, kon gelijk een goed rondje neer zetten en dat is voor het vervolg van zo'n sessie toch lekker. Tijdens het laatste rondje de tijd nog naar 40.4 kunnen aanscherpen wat goed was voor pole.

Race 1 vanaf p15 beginnen, met het dubio van de pitstop in het achterhoofd. 2 banden wisselen was denk ik voor iedereen een no-brainer maar de planning was toch een gok. Goed, de start was prima maar zoals te verwachten vanaf p15 vrij rommelig. Her en der wat verf uitgewisseld en rond plek 12 aan het einde van de eerste ronde. Gelijk de pits in met de hoop op vrij baan. Dat lukte redelijk en kon gecontroleerd de mensen inhalen die ik tegenkwam en lag vanaf ronde 8 op p1. Veilig uitgereden.

Race 2 vanaf p1, goede start en gelijk geprobeerd een gat te maken. Achter mij waren Robin en Sven het niet met elkaar eens wat het voor mij wat makkelijk maakte om gelijk weg te wezen en dit tot het einde van de race vast te houden.
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Eindelijk mochten we los :)

Heb me vooraf goed kunnen voorbereiden en de doelstelling was dan ook in de top 10.
De quali was wel even wennen met veel verkeer op de baan. Nog een tow gehad van Rudy, maar door een paar foutjes geen lekker rondje kunnen rijden. Met nog 3 min. snel op ESC, nieuw rubber eronder en een laatste poging met een mooie p6 als resultaat.

De start van race 1 helemaal doodgevallen en dus waren de snelle mannen er voor de 1e bocht al langs. Wel aan kunnen haken en het een paar keer bij Gerben geprobeerd (zonder succes). Gekozen om lang buiten te blijven en dat bleek een goeie zet! P4 en erg tevreden :D

Race 2 een betere start en in de eerste bocht een plekje goed gemaakt. Helaas in de tweede bocht een contact en haaks de muur in... Gelukkig was dit Rfactor, want in het echt was de eerste Avensis van het seizoen afgeschreven geweest haha!
Schade viel mee en nog een lekkere inhaalrace kunnen rijden. Heb er nog een p9 uitgeperst :)

mooi begin van het seizoen! Donderdag mag de neun-elfer de baan op :driving:
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Mijn eerste race bij de SRVN. Had in de afgelopen weken heel veel geoefend en net als Jeroen een setup of 20 gemaakt maar sneller dan een 1.42.2 ben ik niet geweest. In de kwalificatie kwam ik daar niet aan waardoor ik als 17e startte.

Race 1 verliep goed totdat ik in ronde 7 een fout maakte, einde race.
Race 2 verliep beter, mooi gevecht met Jesse Doornbus en Twan Capelle gedurende de hele race om vervolgens in de laatste ronde vanaf P15 - terwijl ik mijn eerste puntje al zat te vieren - van de baan te geraken :< Eindigde ik op P18.

Jammer van de uitslag, echter heb ik me zeer vermaakt. Op naar Poznan!
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Zo, dat ging lekker!
Geen fouten gemaakt, alles ging eigenlijk volgens plan.

Quali 8e stek, mijn beste tot nu toe in officiële race en precies in het midden van 15, dus 2x een 8e startplek.

Race 1, matige start (daar moet ik nog aan werken), uit de problemen gebleven.
Ik ging al na 3 rondes naar binnen, in de hoop in wat vrije rondjes tijd te winnen op de auto's voor mij, maar dit maakte geen bal uit, want ik kwam op precies dezelfde plek weer uit na de pitstops, vlak achter teamgenoot Ruud. Ruud had wat moeite met de koude banden en tikte mij aan bij een halve spin, waardoor ik een paar seconden verloor. Vanaf de 9e plek kwam Renze nog voorbij in de één na laatste ronde, resultaat 10e. Had iets beter gekund, maar was niet slecht. 1 puntje.

Race 2, weer 1 plek verloren bij de start, daarna mooi aan kunnen haken op plek 9 in het rijtje vanaf de 4e plek. Heb m'n banden daar wat kunnen sparen waarna ik langer door ben gereden. Ik maakte m'n stop pas na 9 rondes (1 rondje op de 1e plek gereden, de sponsors waren er blij mee), waarna ik als 7e weer op de baan kwam.
De laatste rondes op nieuwe banden kon ik aansluiten bij de strijd om plek 4. Ik had wel nieuwere banden, maar niet de snelheid om me echt te mengen in het gevecht en hoopte op wat foutjes voor mij. Na het uitstapje van Patrick kwam ik als 6e over de streep, en na de tijdstraf van Bram dus als 5e geklasseerd.

Ohja, ik heb eigenlijk niemand ingehaald (los van fouten/spins), dus daar moet ook nog aan gewerkt worden, al ging ik meer 'voor de punten', i.p.v. voor spektakel.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Redelijke avond, rare kwali. Veel mensen weten volgens mij niet dat als er iemand in een snelle ronde zit om deze natuurlijk niet lastig te vallen als je net de pits uit komt of iets in die trant.

2x Gehad dat er iemand uit de pits kwam en vrij laat aan de kant ging. 1 Keer zelfs iemand die aan de kant ging en in beide hotlaps in mijn kofferbak zit te rijden terwijl hij 1 hiervan nog in zijn outlap zit. Best irritant als iemand in een hotlap zit en je continue een auto vol in je spiegels ziet.

Verder race 1 redelijk goed, stomme spin maar maakte niet veel uit en 3e geworden.

Race 2 kon ik redelijk opschuiven, pitsstop was net een seconde te lang want kwam net achter het groepje van Smid, Smits en Kelly terecht.

Helaas al 2x een domme cut track gepakt en in de enalaatste bocht van de enalaatste ronde te wijd gaan en de 3e aan de broek krijgen. Zuur, vooral omdat ik een tijdstraf van fucking 35 seconde kreeg, daar ging p5 en hallo p14.
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2017-I”