Porsche Cup 2017-I | Race 15&16 Sao Paulo | 15-06-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Porsche Cup 2017-I I Race 15 & 16
Sao Paulo
15-06-2017


Locatie
Autódromo José Carlos Pace, Sao Paulo, Brazilië

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie 1 (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (formatieronde, staande start, 18 ronden)
21.00 uur - Warmup (5 minuten)
21.05 uur - Race 2 (formatieronde, staande start, top 8 reversed grid, 18 ronden)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie Porsche Cup 2017-I
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Beetje dubbel gevoel vanavond maar het seizoen toch lekker af kunnen sluiten.

Kwali was erg close 1 of 2 tiende scheelde gelijk 4 plekken. Helaas niet de perfecte ronde kunnen rijden en dus p 9.

Race 1 ging het na 1 bocht al fout. Kwam op de curb en stond achterstevoren. Kwam daarna achter Berry vast te zitten.
Maakte te veel foutjes. Berry maakte uiteindelijk een fout en kon hem dus voorbij maar nog geen halve ronde later besloot windows dat het nu toch echt tijd was voor een update. Dat moest ook schermvullend in beeld komen waardoor ik dus niks meer zag.
Plek weer verloren en als 12de over de streep.

Race 2 had ik meer geluk.
Door fouten van andere de p4 cadeau gekregen. Tempo zat er lekker in kon wegrijden van de mannen achter me en de achterstand op mijn voorgangers bleef ongeveer gelijk.
Die maakte geen grote foute meer en dus p4.

Organisatie, streamers, rijders en wat er allemaal nog meer bij hoor het was weer top.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

denk dat ik stiekum een braziliaan ben, gaat hier op een of andere manier eigenlijk altijd wel lekker.

Q wow een PB met verbetering van 0.3, dat gaat me niet snel nog eens lukken.

race een
in willekeurige volgorde Tom, Ruben, Pieter en nog een keer Ruben bedankt!!!! Dat was 18 ronden lang tegelijk zweten en smullen :thumbs_up: :bierglas: :smokey: :D :driving: :thumbs_happy: .

race twee
jammer van momentje in bocht twee met Ruben, zag in de stream dat je wachtte was niet nodig geweest. Ik zat zo wijd dat ik beter iets meer had kunnen inhouden en achter je aansluiten. Bocht verder was knulliger verloor daarbij meer tijd, maar goed hoort er ook bij. Geen zichtbare schade dus knop om en weer lekker rubber gaan opschuren en kijken wat er vanaf p15 nog mogelijk is.
Kon lekker snel doorstomen en zat na een ronde of drie vier al op p10. Ik kwam achter Wilbert terecht en kon niet echt constant druk gaan zetten. Ik was in S2 wat sneller kon daar vaak aansluiten maar andere delen liep Wilbert meestal weer wat uit. Ik reed ook niet meer de rondetijden die ik in race een tijdens de close gevechten wel haalde. Kreeg helemaal aan het eind nog een kadootje van Wilbert toen hij de auto kort kwijt was en gras op ging. Daarmee toch nog P6 in een net iets minder leuke race omdat het niet 18 ronden lang close battles waren.
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Net zoals René hier ook mixed feelings.

Voorbereiding
Na die mooie race avond op Zandvoort waarbij ik prompt mijn eerste podium en winst bij SRVN pakte wilde ik natuurlijk dat euforische gevoel ook op Interlagos weer herbeleven. In mijn voorbereiding kon ik ook mijn nieuw aangeschafte TH8A shifter uitproberen. Stoer zo'n shifter, maar voor de race toch besloten om het nog even de flippers te gebruiken. Ik begon in de 34ers, maar met een aangepaste Zandvoort setup kon ik uiteindelijk lage tot mid 33ers rijde. Gezien de tijden van de anderen verwachtte ik een close race. Met uitzondering van Niek zaten P2 t/m P11 binnen een seconde van elkaar. Dat beloofde wat.

Kwalificatie
Kwalificeren is niet echt mijn ding. De eerste poging om een tijd neer te zetten resulteerde in een 33.7 wat op dat moment goed was voor P5. De auto voelde echter niet echt stabiel. Ik besloot de auto voor de laatste run weer vol te gooien met race fuel omdat ik daarmee getest had. Ik was inmiddels teruggezakt naar P6. Mijn laatste run was 2 tienden sneller en met een 33.3 won ik weer een plekje. Een P5 was een goede uitgangspositie voor de race.

Race 1
Mijn start was al beter dan vorige races. Ik verloor in ieder geval geen plekje. Sterker nog: ik won er 2 bij de Senna S. Voor mij zie ik Ruben CA en nog iemand elkaar raken en de controle verliezen. Dat maakte voor mij de weg vrij en zodoende kon ik naar P3. Anton reed voor mij en Niek was al met de noorderzon vertrokken. Achter mij zat Jeroen op 2 seconden. Hij, en de mannen daar achter, hadden wat meer last gehad van de gebeurtenissen in de Senna S waardoor ik al meteen een buffer had naar achteren. Al snel bleek dat ik Anton niet kon bijhouden dus de focus was al snel naar Jeroen. Jeroen was bij vlagen sneller dan ik, maar niet constant genoeg om het gat echt dicht te rijden. Zo nu en dan won hij een halve seconde om vervolgens weer een halve seconde te verliezen. De race was voor mij daardoor best saai, maar ik ben daardoor niet minder blij met mijn P3.

Race 2
Dit keer had ik een mindere start en verloor 2 plekken aan Niek en Anton. Dit was tevens het begin van het einde. Niek en Anton konden vrij snel naar voren rijden en bleven daardoor uit de problemen. Ik zat vast achter een groepje waar naar mijn mening echt meteen agressief werd gereden. Ben maar voorzichtig er achteraan blijven rijden. Gelukkig kwam ik ronde 1 goed door, maar bij bocht 1 van de 2de ronde ging het mis. Voor mij verliest iemand voor mij (Tom?) de auto bij het remmen en gaat dwars. Ik zat er vlak achter en kon hem net niet meer ontwijken met een botsing als gevolg. Het was een niet al te harde klap, maar ik verloor toch mijn voorbumper. Hoewel de auto, met uitzondering van wat onderstuur in snelle bochten, op zich nog goed te besturen was moest ik volgens de reglementen een pitstop maken. Mijn race was al over voordat hij goed en wel was begonnen. Ik bekijk het toch maar positief want ik maakte zodoende mijn allereerste pitstop in rF2. Goed voor de ervaring zeg maar. De pitcrew was echter iets te enthousiast want begon naast het uitdeuken van de auto ook de banden te wisselen. De pitstop duurde 80 seconden en bij het wegrijden bleek de coureur ook de enthousiast te zijn geweest. Te hard door de pits met een Stop and Go tot gevolg. Met een ronde achterstand hervatte ik de race. Ik kwam achter Berry terecht die op P5 reed. Ik kon hem gemakkelijk volgen, maar besloot er achter te blijven zitten. Mijn race was al over en wilde hem ook niet in de weg rijden. Als voorlaatste finishte ik de race. Teleurstellend, maar that's motor racing.


Ondanks dat ik niet alle races heb kunnen meedoen heb ik mijn eerste seizoen bij SRVN en Porsche Cup als zeer leerzaam en leuk ervaren.
Ik heb veel geleerd en ben gedurende het seizoen voor mijn gevoel ook vooruit gegaan. De ervaringen van dit seizoen zijn zeer waardevol en neem ik mee naar volgend seizoen. Ik ben zeker van de partij!
Bij deze wil ik dan ook de organisatie, streamers en natuurlijk ook de andere racers bedanken voor een mooi seizoen!
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Bij mij stond de race in het teken van technische problemen. Vlak voor race 1 en in warmuplap van race 1 crashte steamvr: einde race 1.
Daarna kon ik rfactor niet meer starten, werd mijn oculus niet meer herkend (software ging opnieuw installeren en steamvr werd ook niet meer herkend en ging ook opnieuw installeren.
Daarna werkte rfactor nog steeds niet: bleek corrupte player.json file te zijn.
Die weggegooid en toen kon rfactor weer opstaren, net toien race 1 afgelopen was.
Tijdens warmup moest alles opnieuw ingesteld worden (stuurtje, en knoppen op stuurtje en geen tijd meer om te testen of het werkte.
Tijdens raqce 2 merkte ik dat vanalles eigenlijk niet goed stond, maar ja toen kon ik niets meer aanpassen.
Daardoor zeker in begin race 2 wat momentjes gehad, met als hoogtepunt een dubbele salto in bocht 1.
Ik had echter nauwelijks schade, dus gewoon door en hoe verder de race vorderde, hoe beter het ging, maar ja dat was dan wel achteraan in het veld.
Uiteindelijk vond ik de porsche in VR beter te besturen dan op scherm.
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Q: Ging goed
R1: Ging ook goed. 2e
R2: Ging nog beter. 1e
Best gelopen.

Live Streamers: Top gedaan
Serverbeheer en wedstrijdleiding: Ook top gedaan

Ps: Datum ALV al bekent ? :D
Gesloten

Terug naar “SRVN Porsche Cup 2017-I”