Porsche Cup 2017-I | Race 9&10 Suzuka | 20-04-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Porsche Cup 2017-I I Race 9 & 10
Suzuka
20-04-2017


Locatie
Suzuka, Japan

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie 1 (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (formatieronde, staande start, 13 ronden)
21.00 uur - Warmup (5 minuten)
21.05 uur - Race 2 (formatieronde, staande start, top 8 reversed grid, 13 ronden)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie Porsche Cup 2017-I
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Suzuka.

Kwali ging wel aardig.
Eerste lap rustig aan gedaan om een tijd te hebben staan. Daarna 2 ronden verprutst en kwam in mijn laatste ronde vast te zitten achter iemand die ook in de snelle ronde zat. P7

Race 1 een enorm slechte start. Verloor gelijk 4 plekken. Eerste bocht goed doorgekomen. Even met Tom vlak achter me rond gereden die zich verremde in spoon? Paar ronde later Pieter nog voorbij kunnen komen omdat ook hij een foutje maakte. Daarna rustig uitgereden zonder fouten te maken. P7

Race 2 had ik dus vrij zicht naar voren omdat ik van p2 mocht beginnen. Wederom een slechte start maar deze keer p2 na de eerste bocht wel weer kunnen pakken. Niks aangepast voor de race maar had wel meer vertrouwen in de auto. Kon de eerste paar ronde Kai volgen tot ik een klein foutje maakte.
Dat koste me gelijk de aansluiting die ik blijkbaar wel nodig had. Kon niet meer aan mijn tijden komen en Niek kwam ook erg snel dichterbij. Wetende dat daar toch geen houden aan was niet teveel weerstand geboden. In een poging de aansluiten te houden meer foutjes gemaakt waardoor de pace er niet beter op werd. Ook Ruben kon ik niet achter me houden.
P4 blij mee niet verwacht.
Ben allang blij dat ik de auto inmiddels wat beter onder controle heb en mee kan doen om punten.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Kon maar geen grip vinden. Van onderstuur naar overstuur het ging alle kanten op. Blijkbaar had iedereen er last van want twee keer een podium is een heel stuk beter dan het gevoel in de auto. Kwalificatie net achter Anton op p3.

Race 1 na een rondje Anton kunnen inhalen en hem achter me kunnen houden tot zijn kleine foutje. Daarna wat kunnen hotlappen op zoek naar een lekkere flow, wat wel lukte in de slotfase.

Race 2 bijna een false start. Voet schoot van de koppeling af, snel terug erop en op de rem en juist toen ging het licht op groen dus start was niet bepaald geweldig, maar gelukkig geen billenkoek van rFactor. Kon nog net voor Niek blijven in de eerste paar bochten en toen snel een lekkere pace gevonden voor een paar laps. Toen kwam het drift instinct weer terug waarmee ik de achterbanden royaal heb ge!@%&^ waardoor ik ook nog eens de kans voor een gevecht om de winst weggooide. Ach ja, hopen dat het asfalt op Assen wat meer grip biedt. :)
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

het is inderdaad hard werken om een beetje recht te blijven, maar het blijft leuk

race een zat ik een hele tijd in een leuk treintje met jos en martijn vlak voor me tot ik heel even het gevecht met de auto verloor ;) en hem in een lap zelfs twee keer even kwijt was. daardoor wel een leuk gevecht met jeroen gehad, maar vervolgens werd het toch een eenzame race op een paar seconden achter jos en martijn

race twee aantal mensen gingen het gras op bij het uitkomen van bocht een/twee. ik kwam met meer pace de bocht uit en kon rechts langs martijn glippen maar ging daarbij op de op koude bandjes net te ver naar buiten, raakte gras en auto kwijt schoot linksaf de baan over. Nog een geluk dat daarbij niemand geraakt werd. wel het hele veld voorbij moeten laten en dus in mijn uppie maar een race herstart gedaan :). ging vervolgens wel lekker en kon uiteindelijk terugkomen tot p10 met diverse leuke gevechten met oa berry en maarten.

hmmz assen next, om een of andere reden nooit echt leuk gevonden, maar we zien wel wat het wordt
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Een gemixte avond gisteren!

Voorafgaand aan de quali waren mn tijden goed, maar de quali zelf verliep erg rommelig. Had geen lekker ritme te pakken, dus met P9 was ik al met al tevreden.

De eerste race daarentegen verliep prima! Ik had een goeie start en kon wat plekjes pakken. In slipstream riching der 130R kon je goed op je voorganger inlopen en zo wist ik vrij snel aan Pieter voorbij te komen. Daarna eigenlijk in niemandsland tot het eind waar ik enigszins verassend ineens doorschoot naar P4, waarvoor dank Anton :D

De tweede race ging dan weer helemaal niet. Meteen bij de start te ver naar buiten geschoten en zakte daarmee ver terug. In de tweede rond was 1 van de GP Update auto's eraf gegaan en die kon ik - net zoals op le Mans bugatti - maar net ontwijken. Daar geluk, een bocht later pech: iets te veel kerb en ondersteboven de grindbak in :loser1: Wilco deed hetzelfde kunstje en parkeerde hem op mijn dak.. uithuilen, opnieuw beginnen en uiteindelijk nog 12e geworden.

Met twee keer een vierde plek was het voor het team al met al een geslaagde avond :thumbs_happy:
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Race 1 was leuk, lastig inhalen op deze baan. Leuk kunnen knokken met Ruben. Klein foutje gemaakt waardoor ik wat plaatsen verspeelde. Later met Kai aan de stok, ging niet helemaal zoals het hoorde. Ik wou je de plek terug geven wat uiteindelijk wel leuk maar ging allemaal wel wat knullig.

Race 2. Niet best gelopen. Schaamrood bedekt mij kaken. Ik maakte een zeer domme fout waardoor ik Jeroen Cijsouw zijn race verziekte.
Dit is niet goed te praten zoals Jeroen zelf ook al zei. Nogmaals mijn excuus.
Gesloten

Terug naar “SRVN Porsche Cup 2017-I”