Porsche Cup 2017-I | Race 1&2 Silverstone | 23-02-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Porsche Cup 2017-I I Race 1 & 2
Silverstone
23-02-2017


Locatie
Silverstone, Northamptonshire, Groot-Brittanië

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie 1 (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (formatieronde, staande start, 13 ronden)
21.00 uur - Warmup (5 minuten)
21.05 uur - Race 2 (formatieronde, staande start, top 8 reversed grid, 13 ronden)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie Porsche Cup 2017-I
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Poeh poeh was weer drift king to the max. Kwalificatie zat niet echt heel veel meer in dus was met p6 wel nice. Eerste race openingsfase echt even zoeken naar de pace en uiteindelijk een koppeltje kunnen vormen met Yoeri met een leuke battle tot de finish als gevolg. Tijdens de tweede helft kwam de pace er wat beter in te zitten en ging het vooral in sector 3 erg lekker.

Race twee was weer een stap terug qua pace. Elk rondje had ik, vooral in sector 2, wel ergens een keer een hoop onderstuur. Gooide af en toe maar gewoon een baksteen op mijn gaspedaal zodat ik mooi driftend eruit kwam, als ik dan toch glij dan maar met de bips. Helaas niet kunnen aansluiten bij Tom nadat Niek langs was, dus bleef een p4. Best aardig voor twee races waar de auto niet helemaal chill voelde, op naar de F2000. :)
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Zojuist de races even van begin tot eind teruggekeken, erg vermakelijk net als het vorige seizoen! :D

Vanuit mijn eigen point of view ging het vanavond beter dan verwacht. De eerste race was het eigenlijk een beetje mijn tempo vinden, wat opviel doordat Anton en ik als een trekharmonica verder en dichter bij elkaar kwamen. Uiteindelijk de 2e positie achter Jakobs kunnen vasthouden en een mooi aantal punten gescoord.

Race 2 kwam ik wederom goed van mijn plek af, en pakte al vroeg in de race wat posities. Helaas door wat pech in het gras beland (kan gebeuren, maak me er niet druk om), gelukkig zonder schade, maar werd het een inhaal race vanaf dat punt. Het tempo zat er voor mijn gevoel beter in dan race 1, hoewel ik hier en daar nog wel wat foutjes maakte. In ieder geval was het vlot genoeg om me terug te knokken naar P5, terwijl ik eigenlijk P6 had verwacht; Ruben Schenkel was netjes aan het verdedigen (en de Porsche krijgt niet al te veel voordeel van de slipstream..) waardoor ik allerlei alternatieve lijnen aan het proberen was. Toch in de laatste ronde in sector 1 langs zij kunnen komen en zo de race uit gereden.
Al met al een goed resultaat en ik had het prima naar mijn zin :)
Op naar Frankrijk ^^
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Zoals verwacht niet veel gepresteerd gisteren.
Had weinig gereden. Silverstone legt me niet echt lekker en door veel werk en weinig slaap de concentratie van een pannenkoek.

Kwali kan ik maar 1 rondje rijden wat de 1 na laatste plaats opleverde.

Race 1 rustig aan gedaan maar toch weten te spinnen.
P16.

Race 2 begon beter.
Door wat foute van andere kon ik opklimmen naar p10.
Begon steeds wat meer vertrouwen te krijgen in de auto en verbeterde bijna elke ronden mijn pb.
Een aantal snellere jongens niet teveel opgehouden toen ze aan drongen en geprobeerd te volgen.
Ik ging eigenlijk best lekker tot ik afgeleid werd door een bericht op mijn telefoon.
Spin en 2 plekken kwijt.
Dan maar rustig uitrijden en de laatste puntjes veilig stellen.
Kom ik over de streep en laat de auto lekker uitrollen zien ik opeens onder in beeld one lap to go...
Mezelf helemaal vergist en dacht dat de race klaar was.
Niet dus. Zat inmiddels al op de uitloopstrook snel terug de baan op maar daar kwam ik jan nog tegen.
Wederom een spin tot gevolg.. daarna de auto maar in de pit geparkeerd. Er was toch geen eer meer aan te behalen.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

race een was voor mij grotendeels een lange kwaificatiestint in mijn uppie. Gaatje voor me en duurde (gelukkig) redelijk lang voor Wilbert nog even kwam aandringen.

race twee was gelukkig stuk gezelliger. Kon in de eerste paar laps profiteren van de mensen met wat problemen en lag zowaar even op P7 met Pascal vlak achter me. Maar het team ( :P ) had in race 1 al gezien dat hij een betere pace had, dus kreeg ik vanuit de pit order 'strategy spoof 32a' oftewel laat Pascal voorbij. Heb daarna lekker om p8/9/10 gevochten met de veel snellere Mischa en Anton en behoorlijk tijd kunnen tegenspartelen. zeker tevreden met twee keer P10 en een heel leuke tweede race.

en een top begin Pascal !!!
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

De kwalificatie was spannend maar ging eigenlijk ver boven verwachting. De auto voelde niet erg vertrouwd met lege tank. Zat in veel verkeer, verremde me paar keer, en had na 7 min de een na laatste tijd staan. Toch de laatste 3 min nog even op esc, en nog even knallen. Volkomen concentratie zorgde toch voor die P4 (was ook 0,3 sneller dan mijn snelste practice tijd ondanks die met volle tank) maar het ging dus wel lekker.

Race 1 was echter een drama. Verloor bij de start meteen 2 posities, en na wat contact stond ik 17e eind lap 1. Werd natuurlijk vrij gefrustreerd wat ook niet meehielp, en voornamelijk om het feit dat inhalen echt waardeloos ging op dit circuit. (ja mijn vertrouwen in de remzone bij die technische bochten was niet optimaal) Dan verlies je weer tijd met je inhaalpogingen, maak je vervolgens weer een foutje, profiteert weer iemand van. Ja, echt een drama.

Bij de start van race 2 verloor ik voor de verandering geen positie, en probeerde me trefzeker naar voren te vechten. Velen voor me vlogen van de baan, dus geen foutjes maken is ook wel een goede tactiek :P, tot ik achter Ger vast zat. Was beetje frustrerend want hij hield me erg op, en zag het gat met Pascal (die hij voorbij liet, waar ik jammer genoeg net niet van kon profiteren) steeds groter worden. Slimme team tactiek. Ik kon wel janken toen Yoeri ook snel dichterbij kwam. Heb nog steeds trauma's van de afgelopen F2000 race ;-), maar na paar foutjes van hem viel die druk gelukkig mee. Later ging Ger wijdt en kon ik daar nog van profiteren. P9 werd het.

Dramatische eerste race, maar race 2 maakte het qua fun wel goed, ondanks de P13 en P9.
Gefeliciteerd Niek! En commentaar was trouwens weer top bij de stream mannen!
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Leuke maar vooral twee spannende races gehad gisteren!

Ik vind er maar niks aan, dat Silverstone. Kon in al die oefenrondjes en ook met de quali niet echt een lekker ritme vinden. Tijdens de eerste race kwam het ritme er eindelijk in en kon ik rondenlang achter mijn bijna naamgenoot Tom Schenkels (wat voor de heren commentatoren ook en uitdaging was haha) aanhaken. Mijn banden redelijk kunnen sparen en daardoor had ik nog wat over om op het eind van de race de druk op te voeren. Uiteindelijk een gaatje weten te vinden en 7e geworden :)

Daardoor dus op p2 voor race 2. De start was matig deze keer en dus mocht ik meteen vol in de verdediging. Daar waar het kon heb ik snellere mannen nog kunnen ophouden, maar zoals verwacht zakte ik vrij vlot wat plekken terug. Daarna wel een goed ritme kunnen rijden en mijn Porsche zo breed mogelijk gemaakt voor Kevin Heijnen. Dat lukte, al duurde de race 1 ronde te lang en was ik in het laatste rondje alsnog gezien!

Goed vermaakt, mooie Stream, tot snel!
Gesloten

Terug naar “SRVN Porsche Cup 2017-I”